HihiHAHAhiii

Jag vaknar, har inte ont någonstans. Nu har alltså dom nya mot nervsmärta intagit min kropp. Hur vet man nu när det onda är borta på riktigt? Alltså det är helt magiskt att inte ha ont. My God SO NICE. Jag går gärna omkring som en trött zombie bara jag slipper smärta, helt klart!

Frågan är som sagt... hur länge kommer jag att vara trött. Och kommer jag någonsin att bli hungrig igen? Vågen går neråt lite väl snabbt. Tror inte jag varit hungrig sen i måndags när jag började med morfinpreparaten... Jag äter ändå när jag ska ta mediciner, frukost, lunch och middag, men...  Aja, det är inte ett problem just nu, jag petar in mig käk och är inte underviktig.

Hej då smärta, jag saknar dig INTE!

Kommentarer

  1. Vad skönt att du slipper nervsmärtorna.
    Jag har problem med min arm och tar Dolcontin (långtidsverkande morfin) som jag inte tycker hjälper. Vad är det för piller du fått mot nervvärken?
    Är så less på att ha ont!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej! Jag får förutom långtidsverkande morfin, (som inte alls hjälper på egen hand) nått som heter Gabapentin- Det är ett läkemedel för nervsmärtor och för epilepsi i första hand, kanske används för annat också, vet inte. Jag har ingen aning om varför, men de sa att det är ett ovanligt läkemedel och kan vara svårt att hitta i apoteken så de bad mig gå till ett större när jag skulle hämta ut dem.
      Jag kan inte ens förklara hur härligt det är att inte ha ont...!
      Är det nervsmärtor du har? Någon har sagt till mig att morfin inte hjälper mot just nervsmärta, men jag vet inte om det stämmer. På mig är det uppenbart att morfin inte har någon verkan. Jag hoppas den här skiten läker ut snabbt så jag slipper dessa piller, tycker jag känner mig lite salongsberusad dygnet runt liksom... Hoppas du känner dig bättre i armen snart!! Kram

      Radera
    2. Jag har neuropatiska smärtor efter cellgiftsbehandlingen och nervkläm efter min axillarutrymning.Dessutom har jag en opererad(2ggr!) whiplashskada sedan -88 med nervkläm i halsrygg ut i armarna och upp i ansiktet.Den skadan har försämrats rejält efter snart 6 års behandling med Zoladex och srimidex.Har nu även nervkläm i bröstrygg och ländrygg.Känner mig som en gammal kärring....
      Har tagit Dolcontin tillsammans med Panodil morgon och kväll nu i ett år och tycker att jag har lika ont! Vi har på försök ökat Dolcontinet men då har jag kvar värken och blir bara mer trött,illamående och vimsig! Alltså hjälper inte Dolcontinet. En remiss har sänts till smärtkliniken men där är det 8 mån väntetid! Ska ställa frågan om Gabapentin till min läkare för jag verkar ju vara kvalificerad att ta den.
      Jag har märkt att jag gått ner lite i vikt under det här året och jag härrör det till Dolcontinet. Det börjar med att man tappar matlusten och sedan är det lätt att få magkatarr vilket gör att man mår illa och det gör ont i magen av att äta.Ibland är det OK och ibland tål jag knappt matlukt. Jag kör med Proviva och minskar kaffeintaget!
      Hoppas att du äter ändå! Man får försöka pilla i sej lite på fasta mattider.När det blir en jobbig period så rekommenderar jag näringsdryck på apoteket.Bra att ha i kylen i fall att magen börjar krångla.Det behövs inte många dagar utan mat förens man blir helt orkeslös.
      Hälsningar Marie-Louise

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg