Zoledronsyra och behandling

 Äntligen klar med tandläkaren och fått ett OK på att sätta fart med Zoledronsyran. Jag vet inte jättemycket om den men länken går till FASS för den som är intresserad. Jag vet att den är skelettstärkande vilket ska vara positivt när man har metastaser i skelettet.

 När jag fick den behandlingen igår berättade sköterskan att man kan första gången få ont i kroppen och feber. Jag har inte känt av någonting alls. Jag känner av cellgifterna. Idag har jag varit jättetrött och lördagar brukar ändå vara bra, just det kan ju vara zoledronsyran.... Kanske för att jag sov lite kortisonrisigt.... vet inte.. eller så är det bara livet. Jag ser riktigt sliten ut också, liksom genomskinlig (det kan iof vara en klassisk biverkan av februari...).

Jag fick nyligen veta att jag har fler metastaser, en i revbenet och en i "ryggslutet". Enligt journalen är den i ryggslutet egentligen 4 områden i bäckenet. Jag är inte onkolog men jag kan räkna latinska ord i journalen och lista ut var dom sitter. En sitter nära "pubisbenet". Ovärdigt. Ingenstans får man vara ifred...

Efter en supermysig kväll med ungdomarna (min egen och hennes gäng) som lagade middag och underhöll mig med sin odödlighet så kommer jag att sova riktigt gott. Barn alltså, got to love them :D






Kommentarer

Populära inlägg