PET svar och sånt

 Eftersom jag påbörjade min behandling nu den 8 januari och PET röntgen gjordes den 2 februari går det inte att avgöra om något hänt med metastasen i bröstbenet. Jag har tid för en dartomografi den 30 mars då man ska ta bilder för att se hur tumören svarar.

Det man kan se på PET röntgen är för mig ingen chock, jag kände det på mig, jag har fler metastaser. På bilderna ser man två till men det är fortfarande "bara" i skelettet så i min värld var de dåliga nyheterna ändå positiva. Märklig värld... på något sätt förändrar det ingenting. Det är inte mycket nu som kan bli värre. Sån är utgångspunkten nu. 

Den ena sitter i 5: e revbenet på utsidan, liksom "kortsidan" och den andra sitter i ryggslutet mot bäckenet. 

Om något tar på krafterna så är det att vänta på svar och nu har jag väntat i 15 dagar på det här skitbeskedet. Allt upprepar sig från tidigare gånger, alla samtal man har ska man utgå ifrån är dåliga.

Lite sur och trött idag faktiskt. Men, imorgon är en annan dag. Trots känslan så är jag så lyckligt lottad med alla jag har omkring mig. Det finns så väldigt mycket och många att leva för. Nu ska jag samla kraft till en bättre dag! 


Onsdag, here I come!



Kommentarer

  1. Har tänkt på dig idag ☃️ Följde dig och dina bloggar nästan från allra första början, du skriver så bra och jag tycker mycket om att läsa dina texter. Tänker du borde skriva en bok ☺️ Kanske minns du att jag också skrev i min blogg, du var inne och läste ibland vill jag minnas 🤗
    Så, jag tänker att jag hänger kvar lite här inne och tar del av dina klokheter, som hjälper mig på något sätt fastän jag fajtas med helt andra saker 🙃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Om en endaste människa orkar läsa om eländet och det på något sätt kan hjälpa, ett skratt, eller ett sällskap med andra fajter så är varje ord värt någonting. Att skriva är lite som meditation, jag kan lägga mina känslor bakom mig när jag skrivit ett inlägg, som att
      jag lagt den tiden på att hantera det som är dåligt och då också kanske kan få någon annan att känna sig OK att gå vidare? Flummigt det låter.... Du är varmt välkommen att följa med mig, man är mindre ensam när man är fler :) KRAM till dig

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg