Ismössans vara eller icke vara

 

Direkt efter behandling, blöt, kall och genomskinlig. Jag blir likblek en halvtimme/timme direkt efter behandling, sen lättar det.


Så nu vet jag inte riktigt vilken omgång detta var kanske 4 eller nått. Hur som helst inte den där påtagande ångesten alls. Kändes som vilket besök som helst. Glömde allt, kortison, emlakräm till porten. Kortisonet fick jag på plats, tog 3 tabletter, jag sniglar mig ner till inga. 

Så, jag började med att fråga personalen på behandlingsavdelningen om det är värt att fortsätta med ismössan eftersom jag tappar så mycket hår, hen kollade igenom mitt hår och sa att jag absolut ska fortsätta med den, hon såg inget spår av att det är särskilt tunt så bara att köra på. 

Jag längtar till sommaren när det känns lite skönare att gå ut med blött hår efteråt. En annan sak... det är helt omöjligt att blöta håret med blomsprutan jag får på avdelningen så jag bad om en dusch så jag kan skölja hela huvudet istället, så sparar vi en kvart eller så. Det finns ingen dusch där? Konstigt tycker jag. Kan finnas många anledningar till varför det är bra att ha på en avdelning som den där människor får cellgifter. I alla fall (sch säg inget till någon... ) så vet jag nu att mitt huvud får plats under kranen i handfatet på toaletten ;) 

I natt har jag sovit bra, och det kan ha med sänkt kortisondos att göra faktiskt. Jag tar lite hjälpmedel för sömnen men inte ens det brukar hjälpa natten efter behandling. Kanske hjälpte en härlig eftermiddag med digital aw på jobbet och efterföljande middag och spelkväll hos syrran till. Jag somnade lycklig.

Det är dom små sakerna kompisar, tänk om alla kunde få känna det PÅ RIKTIGT utan att ha kontinuerliga avstämningar med liemannen...

Jag vet att flera av er försökt lämna kommentarer men de dyker inte upp. Jag vet inte vad det är, fortsätt försöka så ska jag se vad jag kan göra. Jag har granskning innan de kommer upp så ni kan själva inte se kommentaren direkt. Detta för att jag får extremt mycket skräpkommentarer som inte hör hit, utan till andra typer av mottagare än cancersjuka kvinnor.... 

Idag är det lördag, jag fortsätter med två omeprazol och det verkar funka... men jag brukar få dippen på söndag och måndag så vi får väl se då hur jag lyckats. Idag står kalas och promenad på schemat. Kanske att jag bakar något i min nya fina maskin också (som jag inte vet vad det heter men kan knåda deg.... ) 








Kommentarer

Populära inlägg