Men halloj!

Kolla insamlingen?! Från den första oktober till den sista tänkte jag att jag skulle fixa ihop 2 tusen till Cancerfonen i en ny insamling nu när det är RoSa månaden och allt! Det har med mina vänner, kollegor, familj, vänner till familjen och säkert okända redan uppnått den fina siffran av 4080 kronor! Mitt mål var 2000, det är nu på någon dag slaget med ytterligare två tusen. FAN VA NICE. 4000 kronor räcker nästan till en magnetröntgen av ett par bröst. Så mycket kostar en magnetröntgen... en enda. Undrar vad en bröstcancerbehandling kostar från dag ett. Det blir några kronor. Alla bäckar små!!

Jag har en vän som har en blogg där det alltid finns underbara bilder att fördjupa sig i njuta av, kolla på hennes superfina bilder relaterade till rosa bandet (och blåa och alla andra färger som cancer gjort band av, finns alldeles för många :(   ) Du hittar den här !

Håret... igen... det har blivit krulligt. Jag förstår inte hur det funkar. Nu är det krulligt överallt utom mitt på huvudet. Det är helt galet svårt att fixa det. Jag ser ut som om jag just klev upp, dygnet runt....
Men, jag har i alla fall hår, alltid nått. Nu är det fem månader sen jag blev klar med cellgifterna, men ögonfransarna har inte hämtat sig alls.... dom finns men är korta och spretiga. Tips på det mottages tacksamt... .vad gör man? Har fått några tips om "neu lash" eller nått ... har ingen aning om vad det heter eller hur det stavas, men det låter så när folk pratar... det ska tydligen funka också.. .men blir dom bara längre, eller får man fler också (och kan man komma till månen .... )


Kortisonstinn o skallig. Jag saknar det INTE.

Kommentarer

  1. O ja! Jag fick ju sista cellgiftskuren den 2 augusti. Jag har använt Revitalash i ca 6 veckor och det hjälper, jag lovar. Jag köpte det på nätet och fick ner priset en aning. Try it! Karin

    SvaraRadera
  2. Jag har också krulligt hår;(( Ser ut som ett sånt där Gotlands får...snyggt som faan är det inte! Man nu har jag - helt galet - färgat håret mörkt och då försvannn får looken iallafall - nu ser jag ut som en Puli:)) . Jag har också hört att Revitalash funkar. Bra jobbat med insamlingen!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har också beställt Revitalash från nätet (salt industri heter sajten), kostade 695 kr. Jag klarade inte av att använda det på ögonlocket, vart röd och det sved redan efter första gången men ögonbrynen går bra så där använder jag det. För tidigt att säga om det ger resultat efter en vecka men träffade en make-up artist på onkologen som provat och som säger att det funkar, de blir längre, tätare och mörkare. Men som sagt alla tål det inte.
    /Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Jag har köpt något som heter " Nutraluxelash" hade glömt bort det köpet så jag har bara använt det knappt en vecka ännu.. Har också varit lite röd i ögonlockskanten någon morgon. Enligt förpackningen ska fransar o bryn bli mörkare och längre. Vi får väl se..
    Kram !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg