1 oktober

Ja, det är den 1 oktober och den rosa månaden, den otroligt viktiga rosa månaden startar. Jag vill be alla som har ekonomis möjlighet att skänka en slant till cancerforskningen. Kan man göra det hela året är det ännu bättre, men varje "25 krona" gör skillnad. Hörde på nyheterna här om dagen att de måste sluta behandla de utom räddning med cellgifter och strålning för att det kostar så mycket pengar, och det tycker jag låter fruktansvärt. Alla har en vilja och styrka att fortsätta kämpa oavsett vad någon gissat om sin utgång, och i många fall är det den enda utvägen för att må OK i den palliativa behandlingen. Det behövs mera pengar. Det finns många vägar. Det bästa är väl att helt enkelt oavkortat att skänka pengar till cancerfonden, jag har startat en ny insamling här ovan, i min tidigare fick vi ihop över 5000 kronor, jag vill återigen tacka alla alla som var med och bidrog till det. Nu skulle jag vilja att det blir minst 2000 kronor under oktober månad, var med och hjälp mig !!!!

Jag har hämtat mig från gårdagen.... jag kan också tillägga att man skulle kunna tro att tamoxifen som ska dämpa nivåerna av kvinnligt könshormon borde ge en effekt i form av utebliven PMS, det är tvärtom, och hur det kommer sig skulle jag väldigt gärna vilja veta... är det en effekt av att vara i närheten av klimakteriet? Otroligt obehagligt är det i alla fall.... ni som aldrig haft riktigt PMS (nu vet jag vad det är....) var jävligt glada för det, det liknar nämligen en psykisk sjukdom...

Idag händer det! Idag är en stor dag. När jag hade min fest i somras, så fick jag en väldigt fin present av mina tjejer på jobbet, i kväll ska vi checka ut den :) Tänk er ett gäng tjejor med bubbel, middag, hotell och partaj, kan inte bli fel!! Tack flickor, det kommer bli en underbar kväll.

Jag får väl återkomma med resultatet av denna kväll senare :)

Kommentarer

  1. Hoppas ni hade en underbar kväll!!

    Ang. det här med hår;
    Jag älskar mitt nya!
    Hatade att vara utan.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev så fantastiskt som det låter!

    Kram på dig Ida!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg