Trött & regn = inte bra

Tidigare i år hade jag planerat att ev
åka bort med min dotter när jag fyller
år typ, detta hade jag tydligen lagt in
i min kalender på jobbet, det kändes
skapligt surt att höra signalen från kalendern
i väskan på väg till jobbet i regnet, ta upp
telefonen och mötas av detta. Semester?
Yes please.

Trött. Jag är så så trött. Jag vägrar så klart att tro att det har med de senaste 10 månaderna att göra. Jag tror faktiskt inte att det har med det att göra. Tvärtemot känns det igen, jag somnar som en stock till ljudet av Svampbob. Jag är höst trött, det känns rätt nytt att känna sig trött bara så där :) När jag sen vaknat och vi har fixat och ätit middag är jag ju som ny, kommer aldrig i säng. Jag undrar hur det ska gå att jobba 100%, det närmar sig.
De sista dagarna har ju fullkomligt sugit vädermässigt, jag har försökt att se det positivt, och jag klarar mig ända tills man liksom är blöt utifrån och in, får vänta 15 minuter i regnet på pendeltåg och skit, det är så mycket folk att man på ett enda sniff kan avgöra vad de runt en åt till frukost, vilka som borstat tänder och vilka som inte... Jag hatar verkligen det, jag hatar att trängas, jag har nog ett förstadie till klaustrofobi. Klaustrofobi light. Då... när jag står där och får någons blöta hårtofs i ansiktet medan jag försöker parera eftersom det inte finns en sportslig att nå ett handtag, då blir jag sur... riktigt riktigt sur, då lägger jag hela skulden på vädret.

Men idag har det varit fint! Och lika jäkla glad blir jag det, som jag blir sur i regnet. I morgon har prognosen lovat SOL, det hoppas jag stämmer, det behövs.

Jag har aldrig gillat grejen med att fylla år, och ju äldre jag bivit desto värre har den känslan blivit. Förutom nu. Nu tycker jag att det ska bli grymt, det är första gången sen jag var liten som jag ser fram emot att fylla år, bara av den enkla anledningen att jag får göra det, att det inte tog slut vid 34. Det tog inte slut. Jag får fortsätta njuta av min gudomligt fina och underbara dotter, mina vänner och min familj. Det är fint, och något värt att fira.
Jag ska hänga med mina sambos, på bästa sätt, äta italienskt och mysa... Födelsedag, bring it on!
Fan vilken jävla tur jag har haft, lite otur att jag fick cancer så klart, men jag har helt klart haft mera tur än otur, det måste man nog ändå säga så länge man får leva.



Jag valde givetvis don efter person..... Gillar när jag slipper märka mina grejor, när det redan är gjort.
Spelade badminton idag, det är roligt. Ja.. det är faktiskt riktigt roligt. Mera sådant. Köpte ett rack, kostade "bara" sjuhundra och är tydligen en snik variant. Så där ja... då har man snikat bort en sjuhundring, det är inte illa.
och sist men inte minst, en håruppdatering. Det har nu i veckan
börjat locka sig ordentligt runt öronen och i nacken, och nu är jag i
ett grymt behov av en klippning.
Det är nu lite drygt 4,5 månad sen sista cellgiftet. 


Kommentarer

  1. Jag har bokat klipptid idag! Har försökt klippa lite själv runt öronen, men resultatwr blev sådär... Vad kl med badminton! Jag försöker komma på ngn form av motion som kan vara kul. Löpträning är j smidigt, men inte alls min grej.
    Önskar dig många fler födelsedagar tillsmammans med de dina! Kram Anna B

    SvaraRadera
  2. Jsg har också tänkt om när det gäller födelsedagar. Har inte firat så där jättemycket på typ sjutton år eller så, men fy sjutton - i år vill jag fira! För aldrig tidigare har jag varit så nära att inte få fylla år igen. Så här kommer ett världrekordstort GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN till dig en dag i förskott - hoppas att du får en riktig kalasdag! :-)

    Stor kram från Helena

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen ! Jag tycker att man ska ta alla chanser att fira man kan hitta, så födelsedagar är jättebra tillfällen, och namnsdagar och att solen skiner eller vad som.

    Kram

    SvaraRadera
  4. ETT STORT GRATTIS på din födelsedag!! Har följt din blogg nu ett tag och jag är fast..;) Du är hur stark och positiv som helst. Ha en underbar dag och jag fortsätter följa dej! Kram Vickan

    SvaraRadera
  5. Hipp Hipp Hurra!
    Grattis på födelsedagen!

    Din blogg är stark och ger en skön känsla av styrka och jävlar anamma. Det gillar jag.

    Kram Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg