Nä fy fan för kort hår.




Nu kommer jag ihåg hur det känns att nästan börja gråta och springa i vild panik hem efter ett besök hos frissan som gick allt annat än bra. Fy fan. Detta händer liksom inte när man har långt hår, vad fan kan gå fel då liksom... ingenting... Men när man har kort hår.  Nä fy fan. Jag e på sjukt dåligt humör nu, och försöker febrilt komma över det med att fixa och trixa, men det är ett faktum... hon var inte den skarpaste saxen i bolaget. Men viss, jag har en tjock tät mössa långt uppe på huvudet någonstans, sprayar man riktigt hårt i några minuter kanske man kan tämja eländet. Jag kan inte bestämma mig för om jag är mest lik en tio årig pojke eller en kärring som försök poppa till sig. Båda alternativen är riktigt dåliga för en mamma på 35. Helvete.

Ja ja... så var det med det. Sen har jag gått med halsfluss i tre veckor också. Det är tydligen vanligt att man råkar ut för när man äter mediciner som suddar ut kanterna på det sk immunförsvaret.. utan att veta om det, utan att vara sjuk så har jag haft det. Va fan e det liksom...
Jag har som jag skrivit varit helt förlamande trött, det var därför jag gick till farbror doktorn idag, och jag fick ju svaret på gåtan och penicillin. Det brukar bli bra på ett dygn, så jag ser fram emot en piggare morgondag i alla fall.

I morgon är det en viktig dag, mina fina tjejkompisar har fixat en underbar dag för mig. Återkommer om detta :)

Jag hatar kort hår. Så det så.

Inte mkt positivt att förmedla idag (jo, vädret är fint som bara attan, hade jag varit på bättre humör hade jag gått ut i solen, men jag väljer att sitta här och sura över håret, tar ett piller till och hoppas att jag snart är sprudlande glad!)

Kommentarer

  1. Bu för att du skulle bli missnöjd! Inte roligt kan jag tänka mig....höga förväntningar...och så...

    SvaraRadera
  2. men hurra för antibiotika iallafall ! Hoppas du får en dunderdag imorgon !

    SvaraRadera
  3. Kan man gå med halsflus utan att veta om det??? Märkligt!... Hoppas du blir piggare snabbt, när pencillinet verkar.

    Du är säkert fin i din nya frissa, men visst är det svårt att vänja sig :-S .

    Kram Anna B

    SvaraRadera
  4. Du nu har du ju så lånt hår så du kan fixa till löshår...jag skrev till dig tidigare om min kompis Lia som är bäst på löshår...hon kan trolla hon...hör av dig till henne 021-358866
    salongen heter Rubb och stubb/kram Minna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg