en bild säger mer än tusen ord

Det pågår mycket i livet just nu, hinner inte skriva. Hoppas återkomma med bara bra nyheter senare.
Jag och H var på Nickelodeondagen på Skeppsholmen för någon vecka sen. Jag kommer aldrig att
tröttna på Stockholm. Var man än är så är det så fint. 


Japp..... LCHF is out the door... det gick inte. Inte pga av godsakerna, det hade jag fixat, men
jag gjorde aldrig mat så jag kunde ta med mig till jobbet, och ute på restaurangerna är det krångligt med LCHF, lättare
med GI.... men allra lättas att bara äta skiten. Jag har dock börjat röra på mig igen och har sagt att då ska jag bara
använda sunt förnuft. Muffins tillhör inte det sunda förnuftet, utan var bara en jäkligt mäktig
bit socker som jag efteråt funderade på varför jag ens åt. Men sällskapet var förträffligt, och livet ska vara
gott att leva? :D
(förövrigt så har jag gått ned lite till....nu är det fan nära)

Rätt bra tänkt faktiskt. Synd att det var en sån satans ful tröja. Gillar budskapet. Life is everything people! 

Jag är imponerad av tomaterna 2011. Va fina tomater det finns som piffar upp salladen?! Skrev jag just "piffar upp?"

Barnlediga helgen blev annorlunda. Fick sällskap på rundan av Johan. Vi hade inte så mycket att snacka om, men  vi trivs i varandras sällskap ändå.

I söndags skulle jag springa en mil. Ellerhur.... efter sex pallade jag inte längre :( Men jag stannade på detta ställe
och fick njuta av den här synen ett tag medan jag hämtade igen mig. Jag promenerade 7 km den här dagen också, ska testa en mil igen när jag inte gjort massa andra aktiviteter. Eller göra som man ska...trappa upp.


Längesen jag uppdaterade parkeringen..... den har gått banans... Kolla in den beiga bilen nere  i hörnan... tror det var
70-talet sist jag såg en sån..... förövrigt är det rött o blått som gäller fortf. tom på större fordon

Kommentarer

  1. Ja Ida varför inte göra som man ska TRAPPA UPP!! Ha ha!! Du är verkligen "all in" - men det gillar jag:)) Ja du skrev "piffa upp" - kanske lite tant på g?? Visst är det härligt när det riktiga livet tar sitt grepp och man känner att det är saker på g.. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Fina bilder !
    Kommer att besöka huvudstaden i november när jag är klar med alla behandlingar för att fira lite med min man. Vi gifte oss i Stockholms stadshus för 100 år sen.. jag gillar Stockholm men är väldigt glad att vi flyttade till Göteborg och kan inte tänka mig att flytta tillbaks. Men ett återbesök då och då är trevligt !

    Kram !

    SvaraRadera
  3. Känns som om livet snurrar på ganska bra för dig. Låter härligt, helt normalt liksom. Att man börjar njuta av allt man omger sig av och att de negativa tankarna får ge vika för det positiva.

    Här börjar håret växa på bra och fransarna har tagit fart. Är sjukt lycklig över att cytostaikan är över och att man får återta sin kropp. Aldrig trodde väl jag att man skulle känna glädje över att finna hårväxt på benen :) Kram till dig..

    SvaraRadera
  4. Helene: Nu tänker jag mest "vadå, har jag haft negativa tankar", och "vaddå, har jag varit sjuk?" Jag blir skapligt irriterad när människor försöker skylla grejor på att jag varit sjuk, som om jag säger "fan va trött jag är idag"... då är det alltid någon som testar med "ja, men det är väl inte så konstigt"... jag är verkligen inte sjuk längre, jag glömmer på riktigt bort det mest hela tiden. Det är nästan bara när jag bloggar som det kommer tankar om det. ... Jag älskar mitt vanliga liv, och jag hoppas att det fortsätter så. Så bra som jag mår nu vet jag inte om jag någonsin i mitt vuxna liv har. Jag är så satans nöjd bara över att vara frisk och må bra att jag njuter 24/7.

    Kram på er alla!!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder av Stockholm Det var väldigt länge sen jag besökte huvudstaden. Kanske dags att planera en weekend...
    Jag skulle vilja ha på mig tröjan med texten: Life is everything.
    Må så gott! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg