05:44

Bild: Maja Laine 2009


då är det dax att gå upp tycker den som bestämmer i mig. Märkligt. Varför kan den inte bestämma samma tid måndag till fredag morgon?? VAD är det som gör att den som bestämmer tycker att just lördag morgon är en bra dag att kliva upp innan kl 06.00 på? Det måste vara dom där klimakterie pillerna... jag håller på att bli tant. Kommer sitta uppe runt fyra snåret och snacka med mina pelargoner på helgmornarna framöver...

Idag är det tjejmilen. Känner några sköna damer som ska springa. Hoppas det går bra, eller går som dom vill idag. Hejja dom! Själv ska jag springa en sväng och känna efter lite. Hur känns det liksom :)
Har inte sprungit på någon vecka... fattar inte varför det är så trögt att komma igång! Suck.

Oktober/November 2010... någon lycklig vecka innan besked om BC
undrar hur jag sett ut idag om jag inte fått cancer...vad jag hade
gjort och hur jag hade mått.
2 juni 2011... rätt glad ändå, trots att jag ser mer död än levande ut...
Augusti 2011, ett år senare typ. Iof långt ifrån den glada m långa håret i en bar i palma. Kanske blir man aldrig exakt den tjejen igen, men va fan. Livet e ändå rätt coolt. Man fixar rätt mycket om man måste. Sen kan man kanske tycka att det är synd att man måste ibland.

Nu är det snart dax att tänka rosa igen. Var med och stöd kampen för forskningen i oktober!

Kommentarer

  1. Ja, VARFÖR??? Samma sak här... Är jättetrött på varadagarna när man ska till jobbet, men när det är lördag vaknar man tidigt. Förresten är det nog bra för dina pelargoner att du vaknar tidigt å pratar med dem. De ska växa bra då, har jag hört (;
    Jag har svårt att liksom komma ihåg hur man såg ut under behandlingen och hur man mådde. Har nog förträngt det. Just nu har jag kommit in i en period då jag är nojjig istället. Livrädd att få tillbaks skiten )= Försöker njuta å leva, men tankarna söker sig igenom emellanåt i alla fall...
    Ta nu en tupplur under em. Det brukar pensionärer göra när de vaknar sådär tidigt =-D

    Ha en skön helg!
    Kram Anna B

    SvaraRadera
  2. Tant Ida ?? Nää...skulle inte tro det!!! Du saknar verkligen all typ av tantstatus.....stackare där ...själv har jag massor;)) Det är ju inne nu har jag hört...

    SvaraRadera
  3. Kände du någon guldsmak i munnen när du vakande ? Själv vaknade jag halv sju med en mindre trevlig smak i mun, absolut inte guld utan gammalt cellgift..

    Tänk vad kort och vad långt ett år kan vara..

    Kram !

    SvaraRadera
  4. Vet att du inte gillar kort år men shit vad snygg du är "augusti 2011"!! (gillar själv inte att ha kort hår men en kollega sa igår att jag passar kanon i min lockiga och busiga frisyr, kanske jag litar på henne...). Brukar i vanliga fall också vakna i ottan efter fyra timmars sömn pga. av klimakteriepilren, men i natt sov jag 10 timmar!! Tyvärr beror det på skitinfektinen jag har haft i bröstet de senaste tre månaderna blivit sämre. Var på jouren och träffade läkare nummer 20 och fick en ny omgång med Klindamycin. Ev måste jag operera bort fistelgångarna i bröstet om det ska kunna läka. Är så jävla less på skiten så i stället ska jag träna ännu hårdare och jobba ännu mer nästa vecka. Ja, jag vet, helt sjukt, men.... Ska som du tänka rosa i oktober!! Och igen, du är skitsnygg augusti 2011!

    SvaraRadera
  5. Åh Karin va hemskt det är att tänka på att du vaknar med cellmun... uäk fy fan tvi.... nu kan det väl inte va så många kvar?
    Inte för att jag hade guldmun, men jag mådde bra, kroppen va frisk o kry och hjärnan fri från gifter. Underbar känsla tom kl 05:44 :D

    kattis: HAHAHA.... whatever!

    Mona:Tack. Nä, alltså jag gillar inte kort hår, och jag är inte så särskilt tjejig heller tror jag så jag känner mig... okvinnlig helt enkelt. Fånigt eg men jag kan inte rå för det... De flesta (om de inte ljuger) tycker att jag passar i det... men det tyckte dom ju att jag gjorde i mitt långa också (eller?... förvirrande;) jag vet inte, jag kan inte göra annat än att följa mina egna känslor. På riktigt, jag skojade, menar du att man sover mindre pga klimakteriepillren??
    Fan va jobbigt med bröstet?? Min bästa kompis mamma fick cancer samtidigt som mig, samma vecka fick vi veta tror jag det var, hon fick inte cellgifter utan opererades, och sen strålning, hon har fått ätit antibiotika i månader för att infektionen i såret inte läker. Läskigt som fan. Hoppas det löser sig för dig snart!! Ja, i Oktober jobbar vi hårt för det som ska komma efter oss och för de som kommer att åka dit igen.

    Anna: Skönt att höra att det inte bara e jag... ;) ps, jag har inga pelargoner... men vem vet, kanske snart köper ;) KRAM

    SvaraRadera
  6. Tyvärr vet jag många med mig, oavsett ålder, som fått problem med sömnen i och med pillren (på allvar). Har dock ingen koll på vad det beror på, om det finns någon typ "studie" som bekräftar "biverkningen". Jag opererades i feb. 2010 och har gårtt igenom hela kittet, operation, cellgifter, strålning, ett års Herceptin och nu piller. Min svåra infektion beror på att ingen läkare trodde mig när jag påtalade "min nya onda knöl" (abscess 8x8 cm), förrän den sprack och en läkare på akuten skar upp ärret i juni i år och la in ett dränage. Har tyvärr noll förtroende för läkare.

    SvaraRadera
  7. Mona, usch, Det låter verkligen inte bra. Hemskt ledsen att höra vad du behövt gå igenom. Förstår att förtroendet e i botten. Hade jag också känt.

    OK, ja man vet inte det här med pillrena... äter du tamoxifen eller den andra sorten? De skiljer sig en del från varandra vad jag förstår. Jag har absolut inte svårt att sova, och har väl eg alltid varit en morgon människa, men det får finnas gränser för vad som räknas som morgon och vad som räknas som natt, särskilt på helgerna ;)

    Jag håller tummarna för dig!! Stenhårt!

    Varm kram Ida

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du inte har några sömnproblem! Har själv alltid varit en morgonmänniska, men också kvällsmänniska, faktiskt. Har nästan aldrig sovit mer än sex timmar per natt. Men, efter starten med pillren, (startade med Tamoxifen aug 2010 men fick byta till Anastrozol feb 2011)har jag bara sovit ca 4, max 5 timmar och det är lite för lite. Skyller på pillren, eftersom andra påtalat samma bekymmer som mig, men jag vet inte säkert. Jag är ju född 1961 så kanske dålig sömn hör till tantåldern. Må så gott och kram tillbaka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg