Ser något, såg bra ut

För någon vecka sen skrev jag om min dotters pappa som hade tarmcancer 2008, på senaste kollen "såg de något" men nu har han kollat igen, och "det ser bra ut", de gjorde sig inte ens besväret att ta prover, så vi hoppas att detta är endast positivt. Nu är det som vanligt i den här cancerbubblan, väntan, men det lutar åt rätt håll, och då kan vi i så fall vara lugna kanske ett år till. Det är väl sådant livet är nu, man lever i etapper, mellan kollerna.

Nu är det snart dax för ROSA BANDET köret. 26 September kan man börja köpa rosa band och på alla sätt som går skänka pengar till förmån för bröstcancerfonden, detta pågår tom 31 oktober. Jag kommer att lägga ned lite tid och energi på att tipsa alla var man kan få tag i dessa. I år är det Mr Odd Molly himself tillsammans med sin tjej, ingen mindre än Lena PH som designat bandet. Det är faktiskt riktigt fint! Det kostar bara 25 kronor! Köp en till varje jacka. Eftersom jag är lite smått galen i jackor kommer det i år att kosta mig 750 kr att pryda alla mina jackor :) Givetvis går största delen till cancerfonden.
Visste ni att var nionde kvinna får bröstcancer?
Jävla skitcancer alltså, fy fan vilken liten jävla pain in the ass det är alltså. Det förstör så mycket, det kan förstöra ett liv över en natt. Tänk om man kunde forska så mycket att man kunde öka överlevnaden för de 20% som idag inte överlever en bröstcancerdiagnos, kunde man få det att bli 10% så har man räddat många liv. Många bäckar små ni vet....

man ska ha tur ibland...
Wordfeud, någon som som jag blivit hooked? Jag börjar tom få ont i nacken för jag sitter o funderar ut ord med gamnacke hela vägen till jobbet o tillbaka... not good. Hoppas jag tröttnar snart... det ser inte ljust ut.... Idag har en hel del tid gått åt till detta beroendeframkallande spel. Min lilla tjej vaknade i morse och kraxade nått i stil med "ont i halsen", sen har hon mest vilat hela dagen, och jag har legat bredvid och spelat. Nu måste jag nog vila nacken lite.

Har fått mitt "Älska Livet" skal till iPhone4, gå in på deras facebook sida och beställ!! Ni hittar adressen här: https://www.facebook.com/pages/Rosa-Bandet-Iphone-skal/173534502693488
Kolla va fint det är!





Kommentarer

  1. Jag törs faan inte börja spela Word Feud!! Jag som blir spelberoende av att spela Spindelharpan:)) Ja- vi i detta cancerträsk får nog alla vänja oss vid att leva mellan kontrollerna. Men jag har bestämt att då ska jag leva desto mer!!! Snyggt skal- har också beställt! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Årets Rosa Band är jattefin tycker jag.
    Hoppas verkligen att beskedet "ser bra ut" håller. Men man har rätt att begära att man ska ta prover. Jag hade otur att trots begäran inte bli remitterad. Nu går jag på cellgifter...
    Kram. Tali

    SvaraRadera
  3. Ska köpa ett gäng band så jag har på mina jackor.

    Jag spelar också. med min bror och en kompis. Kul är det och väldigt beroendeframkallande. :-D

    Kram Mia
    Svaneholmskan

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att det ser bra ut.. Jag ska skaffa några rosa band när jag är på benen igen. Såg också att Lindex har snygga rosa kampanj läderarmband som kanske kan vara ngt att matcha med..

    Känner mer o mer att det är tur jag har en urmodig telefon, verkar farlig den där appen.. Jag har fastnat i virkningsträsket just nu istället..
    Kram !

    SvaraRadera
  5. Såg att det fanns en hel del fina saker i år, så det är klart att jag får ge mitt stöd med! Tror däremot inte att jag fixar att kolla på bröstcancergalan på tv...

    Japp, här här du en till som lyckats bli helt beroende!!!

    Kram Anna B

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg