Nya grannar

Jag har fått nya grannar. Jag känner mig lite sur?! Snacka om tantvarning på den?! ... Jag blir rädd för mig själv.
De lägenheter jag bor i ska renoveras (skulle ha skett för flera år sen, men det är lite svårt att få ut folk som inte har lust att flytta ut för någon månad, så det drar minst sagt ut på tiden) När någon väl flyttar ut så får de nya hyresgästerna bara sk "rivningskontrakt. Detta är nu den andra hyresgästen på kort tid, men det har varit tomt ett par månader och det är ju helt ljuvligt!
Inte så mycket för att jag blir störd av grannar (bor två på varje plan, och jag bor längst upp) det blir jag aldrig, men jag är glad om jag har en granne mindre att störa.. jag gillar musik, och anser att ska den avnjutas så ska det vara så man kan höra och känna den ordentligt. Nu spelar jag inte så högt att någon någongång sagt till mig, och säkert är det inte så högt som jag själv nojjar mig över, men det var ändå skönt att veta att det inte sov några söta små barn på andra sidan väggen.
Nu bor det söta små barn på andra sidan, igen...
De förra hyresgästerna var lustiga, på flera sätt. ... På bilden nedan kan ni se hur det tyckte det var skönt att de bara kunde lämna de grejor dom inte hade lust att ta med sig i sin flytt. Dessa saker stod utanför min dörr i ca en månad.... värsta ghetto varningen.
Några småsaker som de inte ville ha med sig..... 
Nu är det ju inte mina nya grannars fel att de gamla va lite svajjiga....
De gamla var ändå roliga på nått märkligt sätt. När jag var som sjukast och hade min syrra här en kväll hörde vi att de hade partaj. Jag kände dom inte alls, vi hade hälsat i trappen någon gång, de hade bott där kort tid. I alla fall satt vi och åt när telefonen ringde " Hej, jag är på fest hos din granne, jag ville bara kolla om du hade lust att komma in en stund, äta lite, dricka lite vin?"... eh... what? Haha...riktigt konstigt
samtal i den värld jag lever i här. Jag frågade om han kanske hade ringt fel, det hade han inte. Han var kompis till "pappan" i familjen och hade tagit fram mitt nummer på eniro och ville att jag skulle komma in och partaja..... eh. Snällt, men jätte konstigt. Jag ursäktade mig med att jag hade gäster och mitt barn. Jag fick gärna ta med mig barnet sa han. Jag tackade nej, låste dörren och hoppades på det bästa ;)


Vädret: Vad skådar mitt norra öga, det ska bli 28 grader varmt och åska idag? ... Men hallå... det låter inte nice. Min dotter har the great final på simskolan idag. Då måste det ju va OK väder!
Sen måste jag ju springa (blev bara en promenad i går) då funkar iof regn, men helst inte åska?

Kommentarer

  1. Hoppas de nya grannarna blir funny haha och inte peculiar.. Men vem är normal egentligen? De flesta av oss har ju några underligheter för oss att roa eller reta omgivningen med.

    Håller tummarna för roande grannar !

    SvaraRadera
  2. Ja inte är det jag som är normal iaf... :) Undrar just vad de tidigare trodde om mig, ena dagen när vi möttes hade jag långt blont hår, andra var jag skallig, eller hade långt mörkt eller kort blont..... skulle velat veta.

    Jag vill ju helst inte ha några för att jag inte vill reta upp dom, jag ska försöka att inte göra det :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja grannar kan vara underliga.
    Glöm inte uppdatera oss med hur det ser ut med bilarna på din gata ;). Märkligt det dära.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det. Jag kollar fortfarande läget varje morgon..haha, det har blivit en grej...
    Ps! Otroligt glad att se ditt resultat av oron, det var kalas att du kände fel. PHU!
    KRAM!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg