AJ AJ AJ

Träningsvärk. Idag kom den, en liten värk som jag känner igen väl från tidigare, den underbara härliga känslan av att ha rört på kroppen så den stärks, man riktigt känner hur den blir starkare. Love it. Tyvärr är
den en exakt kopia av biverkningar av behandling för den här sjukdomen jag har haft, det förtar lite av njutningen, men det är ändå skönt. Det är av rätt anledning nu, och jag kan inte vänta efter att få spä på den lite ;)
Joggade i går igen, samma sträcka och med dottern som hare på cykel. Joggade lite fortare, jag har svårt att låta bli att tävla med mig själv. Särskilt när jag vet att jag ska ner två minuter per kilometer och ska kunna hålla det i minst 10 km .... I got some work to do...

Idag när jag vaknade kände jag mig så där lycklig igen. Så där fånigt lycklig. Jag kan inte ens sätta fingret på det, det bara känns så himla bra. Jag saknar en del saker i livet, men det är sådant jag kan vara utan. Och ingen vet hur länge vi lever, så får jag känna den här lyckan lite då och då så är jag nöjd med livet.
Att må bra är så självklart, men mycket svårare än det låter. Jag känner massor med människor som inte mår bra, och dessa har inte haft några större hinder i livet. Man kan tycka att de borde ha allt att vara lycklig över, men det handlar så klart inte om det, utan om en inre ro. Jag funkar precis så också. När jag inte kan acceptera saker och ting mår jag inte bra, när jag sen kan lägga det åt sidan och acceptera kommer "må bra" som ett brev på posten.
Jag har jättekort hår. Det här har varit ett BIG ISSUE för mig. Jag grottar ned mig i det ett par dagar, sen räcker det. Nu har jag kommit över de faktum att jag (i min värld) har världens fulaste frilla, jag har accepterat att jag inget kan göra åt det, utan bara gilla läget. Nu hänger så klart inte allt på håret, men när man har "bad hairday" every fucking day så kan man bli lite lätt trött på det.
Jag backar bandet och tänker "jag har i alla fall hår". Och det är något att inte ta för självklart, och vara jäkligt lycklig över!!

Uppdatering ang håret för er som ville se the progress. Det är riktigt tjockt nu, inte så långt, men tätt och friskt :)
Och vilket väder det är idag?! Sanslöst fint, det ska vi utnyttja!

Kommentarer

  1. aah - riktig träningsvärk !! Låter härligt alltihop och jag är imponerad av din täta hårmatta. Snygg färg också !

    Be Happy !

    SvaraRadera
  2. Fina du!

    Glad att du är lycklig :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg