Andra bullar

Mitt allseende öga
Vi har ätit en massa bullar, men inga egna. Tror jag lovade mig själv att denna vecka skulle det ske, jag skulle baka bullar. Jag tar tillbaka det. Finns att köpa, goda är dom också, och helt perfekta. Varför ska jag baka?

Idag har vi turistat i egen stad. Jag är nog i Gamla Stan lika mycket som någon som bor långt uppe i Norrland som sällan är i Stockholm. Vet faktiskt inte när jag var där sist, men längesen är det. Idag var jag där. Åt "hemmabakade" glass strutar med glass (gjorde inte, men det fanns möjlighet att få det) på det där stället där det luktar våfflor varje gång man går förbi. Gick genom stan till Humlegården och stannade där någon timme för lite parklek (barnen lekte och jag solade i solstol). Trevligt, det är liksom trevligt att strosa i sin stad som aldrig annars gör. Jag är sällan i city annars heller iof, det är bara när det är partaj på gång, och då är det inte mkt strosande (mera ragglande...skojar)
Humlegården, finns massa kul att leka med
När jag bestämde mig för att jag inte ville bo i lilla staden utan i den stora så var ett av argumenten " det finns så mycket möjligheter, så mycket att hitta på och göra"... det där är total bullshit. Visst, det FINNS massor att göra, men ingen gör det. Fast känslan av att veta att det går är kanske den bästa. OM jag vill så går det :)

Jag har varit "händig" idag också. Fick för mig när vi hade tio minuter på oss innan simskolan (inte jag, dottern som ska lära sig simma. Jag har iof inte prövat på många år, men det är väl som att cykla..?) att jag skulle rota fram min cykel som inte sett dagsljus sen förra sommaren. Det var så klart ingen luft i däcken, och när jag efter mycket om och men fått fram den kom jag på att någon snodde min pump förra sommaren. Jag vet dock att min ex man har en riktigt bra pump... skickade dottern och fixa fram den, pumpade däcken, tänkte FAN VA JAG E BRA, det funkar! Skulle testa....rassel rassel.. kedjan hoppat ur. Tänkte ge upp precis när en vänlig själ ringde superlägligt och instruerade mig. No problems, nu rullar gamla bettan (som eg är en silverpil) som aldrig förr. Tänk va bra man kan vara när man får lite hjälp :)

Sen tog vi cyklarna till tunnelbanan när vi skulle in till stan, det kan man ju göra, men om man har en cykel kvar när man kommer tillbaka och ska cykla hem ska man inte vara för säker på, man liksom alltid håller tummarna lite. Det gick idag med, dom stod kvar. Kolla in bilderna på liken nedan så förstår ni vad jag menar.

Nä, fixa sista på tvätten och springa en runda kanske :D



Gamla Bettan (silverpilen i vissa lägen) och Nya Bettan, dotterns .

Så här ser det mest ut på denna cykelparkering. En del människor har svårt att förstå
det där med att allt ditt e mitt inte riktigt stämmer .....

Cykelspöke... ett lik, en DÖD cykel :(

Kommentarer

  1. Ja det är så tråkigt det där med att man inte får ha sina grejer ifred. =(

    SvaraRadera
  2. Cykla e toppen.
    Frihet i stan, tycker jag!
    Min sjuåring har en likadan fin grön cykel som din, med blomma på sadel och allt.
    Låter som du har det bra! Kram!

    SvaraRadera
  3. varför göra bagaren arbetslös? Jag har en mamma som gör världens godaste bullar, hon servar ofta med några påsar. Det spelar nog ingen roll var man bor, cyklarna får inte vara ifred nånstans. Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja, va fan, låt min cykel vara... kom just på att jag glömt den ute i natt, ska bli så där spännande igen att gå ut och kolla hur det står till snart... :/

    JA HELENA! Cykla ÄR toppen. Fattar inte varför jag inte tagit mig i kragen och tagit fram cykeln i år?? ... Idiotiskt. Iof är gå toppen också, men man kommer framåt så mycket snabbare.
    Ja, den gröna cykeln är så himla fin! (Men satans tung?!)

    Carin: Eller hur! Jag har både en mamma och mormor som gör toppen bullar, tror det är en av anledningarna till att jag inte ens orkar pröva. The set the standard så att säga, och det är ingen ide att jag försöker ;)

    KRAM!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg