Mythos Beach

Yes här är vi. Idag åskar och regnar det riktigt ordentligt.
Vi ligger i sängen och äter godis, kollar på rapunsel och kikar ut för att kolla status på ovädret lite då och då. Vi har dock haft två riktigt fina dagar sen vi kom i onsdags (nu e det lördag) och legat i solstolarna 7 timmar om dagen. Insmorda i bamses sol-lotion med spf 30 har jag ändå lyckats bränna mig lite här och där. Den här stackars kroppen har inte sett solen på riktigt på ett tag. Förra sommaren strålades jag mitt i högsommaren så ingen solning innan och ingen efter blev det då, så det var väl sommaren 2010 kanske den såg sol senast! Antar att det är tamoxifenet, jag blir lite ojämt brun, och där jag haft eksem ( också pga av tamoxifenet) i början har jag inga pigment kvar, där blir jag inte brun alls. Området som är strålat, det bränns fort!
Annars måste jag nog säga att det rent cancermässigt funkar bra ;) Ja, jag skyller ju min nya kropp på eländet, jag tycker verkligen inte om den. Men jag bryr mig inte om att jag har lite ojämn vikt upptill, ser säkert mysko ut, men det bryr jag mig inte ett skit om.

Jag oroar mig lite för blåmärkena. Satt på en stol ett tag och kollade på H som lekte, i morse var det ett sträck (blåmärke) längst ena låret efter stolssitsen. Det är inte särskilt snyggt, och framsidan av benen är värst, dom blir gigantiska märken och jag kan som sagt inte ens minnas att jag gjort mig illa, vilket nog betyder att jag inte ens gör mig illa för att få dom? Ska gå och ta det där blodprovet när jag kommer hem, då får jag väl veta.

När vi satte oss vid poolen första dagen sa jag till Holly att nu har vi ett viktigt mission, du ska lära dig simma den här veckan ( hon gick på simskola förra året, nu är jag ju en sån där fantastiskt uppmärksam morsa så jag fattade inte varför dom aldrig började simma bröstsim och tänkte att det kommer väl... Det kom inte, och det visade sig att det var typ någon rygg-simskola. Dvs inget att ha i en pool i Grekland, man har liksom inte ögon i nacken) H blev iaf glad över utmaningen, hoppade i och simmade... Ja, simmade, bara sådär. Sen har hon övat och övat och simmar riktigt bra och långt nu. Så var det med den utmaningen :D

Kommentarer

  1. Åh va härligt det ser ut! Och mysigt att få vara på resa med din tjej. Jobbigt med blåmärken, bra att du kollar upp det så småningom. Jag har alltid fått det periodvis. Skulle inte förvåna mig om det är Tamoxifen som gör det. Skit i det nu och njut allt du bara kan. Kram från Anna M, din gamla klasskompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är blåmärken och annat begravda i en rödaktig färg ;) Kram Anna! (Hur mår du förresten?)

      Radera
  2. Härligt att ni har fått komma iväg på semester! Jag längtar också efter att få komma iväg på någon resa med mina barn, men det har inte blivit av än.Passa på och njut av resan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har lovat H den här resan sen jag var sjuk, så nu var det på tiden!

      Radera
  3. Njut och ha trevligt. Din blogg är en av mina favoriter Du skriver så bra.
    Jag undrar dock angående solningen på strålat område...fik veta att man bör vänta ett till två år. Ha det fortsatt underbart och kram till både dig och Holly.
    Från en trogen läsare som altid blir glad, när det finns nytt från dig.
    H.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du påminde mig om solning och strålningen, det hade jag inte tänkt på faktiskt. Har smörjt och smörjt :)

      Radera
  4. Åh den resan är ni väl värda Ida, och ni ser så fina och glada ut! På Tamoxifenet står som biverkning som drabbar fler än en av hundra patienter (vanliga) "småblödningar i huden orsakat av ett minskat antal blodplättar" Det är inget jag själv har fått men funderar nu - Kan det vara därför dessa blåmärken dyker upp?

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag är glad att jag hittat din blogg, gillar den jättemycket! Ser ut att vara ett härligt hotell, ser skönt ut trots regnet! När jag är ute på andra sidan (dröjer väl! Op i morgon) vill jag resa mer än jag gjort hittills. Ha en fortsatt skön semester!/Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Therese, välkommen hit. Hoppas du hämtar dig bra och snabbt efter OP! Hör av dig och berätta hur det har gått!
      Om du e i början av det här övergående men lätt överväldigande skiten så kanske du kan läsa min "gamla" blogg, den skrev jag från scratch.
      Snart e du på semester Therese, du ska bara igenom det här, och det kommer gå BRA!

      KRAM

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg