Bra tänkt!

Den gemensamma tanken jag bad om i förrgår hjälpte?! I går blev jag moster för andra gången till en liten tjej som heter Lo. Herregud vilket antiklimax att gå och vänta en hel dag ... man är ju inte bara väldigt nyfiken, man är orolig också, fast man vet att det kommer gå bra.
Sen är det ju bara jävligt coolt när det kommer ut en frisk bäbis med allt på plats, det är fascinerande varje gång.
Jag och Holly fick vara med Los storebror i lördags och det var så himla mysigt. Jag kände på mig det, att när dom nu får chansen att vila ut lite, då kör vi ;)

Pratade för första gången med min PT i går (ja, bara det...han ringer mig en söndag... jag kommer inte undan) så vi ska ses och prata lite på tisdag. Sen kommer han vara borta en del för han tränar gladiatorerna ....öh? What?... Ok, kan inte den här snubben få ordning på den här kroppen har vi ett problem folks!
Jo men ja tack, varför inte. Får man håret också?

Flera av Er som skrivit kommentarer upplever att ni tränar rätt mkt och går ändå inte ner i vikt, och som jag förstår det funkade det "förr i tiden"? Det är så jag upplever det också, det bara sitter kvar.  Nu är fortfarande eg inte vikten mitt problem, rent viktmässigt kan jag gå ned nått kilo, sen skulle det vara ohälsosamt, men det måste hända nått med allt det lösa... det som dallrar som Jello runt mig. Helt knasigt. Men jag är inte dum, och förstår ju att det handlar om träning och mat, och lite hårdare och lite mera konsekvent än tidigare... kanske inte kan unna mig nått alls? Vi får väl se. Det här får väl gå över till att bli träningsblogg när jag kör igång :)

Kattis: Tack, du har stöttat mig också, och jag har blottat mig, men jag ångrar mig inte, har det hjälpt dig så har det varit värt det!!

Nu ska jag till jobbet och göra de två sista dagarna innan GREKLAND !! Där ska jag smörja in mig helvete, någon malignt melanom vill vi fan inte ha. Usch. Jag har många sådana där prickar i olika färger och former... vågar man börja analysera dom tro?
Läste att Beastie Boys killen Adam gått bort i cancer. Han hade cancer i salivkörteln?! Alltså, kan man få cancer överallt?

Kommentarer

  1. toppen med PT! Det var bra gjort av dig tycker jag att börja träna med PT. Ja dyrt men då blir det även en morot att inte kasta pengarna i sjön ;)
    Appropå vikten. Jag har ganska mycket övervikt (nu ca 7-9kg kvar, har gått ner ca 6kg sedan nyår)efter alla behandlingar men också kg som blivit kvar efter mina graviditeter så jag kan inte bara skylla på BC behandlingar,men beh. är den största boven dock. Hursomhelst ja de sitter som berget när man tvingas vara i klimakteriet, men det går sakta neråt dock krävs det mycket träning av mig. Men jag har skyndat långsamt o det går bra. Nu när jag har kunnat börja springa mer (för att jag har styrkan o orken) då märker jag att kilona har minskat lite fortare. Jag försöker röra på mig varje dag! Tränar jag inte (löpning ute eller på löpband)då blir det en liten kvällspromenad eller lite ashtangayoga! Nu har jag precis börjat jobba 25% så jag har ju tid, blir såklart lättare då...Är småbarnsförälder så tiden får man förstås prioritera.
    Det kommer gå kanon Ida o roligt kommer du ha :)
    kram Annica A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gör ju helt rätt, och det ger resultat! Jag måste komma dit, dit där jag ser resultat liksom... Jag väger ca 55 kg med kläder och är 167 lång, så det är inte vikten, men som jag skrev, det är som att alla mina muskler bara smält och blivit löst fett. Super äckligt. Nu tycker jag ju det ska bli lite kul. och det är satans dyrt, men som du skriver så tror jag det kommer sporra mig!

      Jag försöker också röra på mig varje dag, jag ska inte skylla på att jag är bara mamma och inte hinner varannan vecka, men det är lite krångligare helt klart. Tycker min dotter är för liten för att vara själv hemma. Men det handlar väl mest om planering ;)

      Idag ska jag träffa PT:n. Läskigt....

      Radera
  2. Hej Ida,
    Jag vill ge eloge till dig och alla andra som har gått igenom det du har och säga att det är en jävla helvette, så mycket o så tungt för ett liv! men det man inte dör av gör en starkare! :) Jag ser dig starkare, ser att du blomstrar nu.. Du e så himla snygg o tuff - Bra gjort!
    Läste igenom det mesta i din blogg, och så bra att du skriver och att alla andra skriver! det är ett bra sätt att lufta sig!

    Hoppas vi ses snart igen, gå på bio kanske!?
    Många kramar // Filiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå där! Ja, vi tar en bio snart!

      Kram på dig fina Filiz

      Radera
  3. Hvis man trener en del, og likevel ikke går ned i vekt, så har man et energioverskudd. Altså, man må spise litt mindre i løpet av uka. Eller spise riktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja, precis. Det är ju ganska självklart. Men det är inte lika självklart hur man ska komma dit, hur man ska få lust med att träna hårdare och lägga om kosten helt. Inte i mitt fall i alla fall, så jag behöver hjälp.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg