Trötthetsgrader

Sådan mor, sådan dotter? H 2006,  jag förstår precis, det är jäkligt trist att äta.




Det borde finnas en gradvariant på trötthet. Jag får massa bra tips på att bli piggare, like it! Dock måste jag
förtydliga att jag är långtifrån så trött som jag var för bara någon månad sen. Att jag är trött nu har nog bara med ovana att göra. Jag har inte koncentrerat mig på siffror och flera saker samtidigt åtta timmar i sträck på länge. Jag kommer att vänja mig och känna mig piggare. Jag tror det har mycket med huvudet att göra också. Jag känner fortfarande att min hjärna tagit stryk av cellgifterna, jag är mkt mkt bättre nu än tidigare, men jag känner faktiskt rätt stor skillnad, jag har fortfarande svårt att hitta ord ibland, och mitt minne är långtifrån vad det var tidigare. Får jag för mycket information samtidigt så är det garanterat något som faller ur. Jag skriver upp allt nu för att inte missa. Jag hoppas det blir bättre....

I augusti när jag började jobba 75%, två veckor efter avslutad strålning blev jag fruktansvärt trött, det liknade ingenting, då var jag TRÖTT, detta är ingenting.... ingenting. Men visst, mirakelkurer mottages tacksamt! Vetegräs, någon form av detox är ett tips. Kan va nått.... Jag känner mig kanske lite fundersam att detoxa när man äter mediciner... tamoxifen leker ju rätt ordentligt med hormonerna i kroppen, och allt man gör och äter gör ju också det... men det kan ju knappast hända nått farligt, eller?
Förresten, ni som äter tamoxifen och som har gjort försök att förklara hur det fungerar, någon annan än jag som varje gång får höra " du kanske får basröst snart, eller hår på bröstet..."? Börjar tröttna lite på det där.... Så alles, temoxifen är ett ANTIhormon, inte manligt könshormon, vi kommer inte att utveckla penisar och hår på bröstet. OK, alla e med på det?

Ang trötthet kan jag nog känna att det är dax för solen att kika fram mer än 5 minuter per vecka. Jag har köpt D vitamin som extra tillskott, men jag vill fan ha sol nu, det är ju en STOR källa till "pigghet" som vi saknar, alla, friska som sjuka, 6 månader om året :(
Idag tror jag att Stockholm har sin "mesta vinterdag" hittills i år, se nedan.

Dax att ta fram skidorna?

Kommentarer

Populära inlägg