100% och Elstongrader...



Beställde min journal, vet inte riktigt varför, men det har varit intressant läsning, och lite läskig. Det känns bra att ha allt på papper på nått sätt, från "förstadie till cancer" till "Invasiv tumör Elston poäng 8 grad 3" på en vecka kan man läsa där. Ni som är bevandrade i cancervärlden vet vad det betyder. Det betyder mindre bra kan man säga. Men det gick ju bra, so far. Undrar när man tror på det på riktigt?

Ja... då var det dax för det riktiga och helt friska livet. I morgon börjar ja gjobba 100%. För första gången sen 8 December 2010. Fan va skönt. Äntligen. Precis så känns det, äntligen. Jag börjar med en dags jobb, sen ska vi med alla kollegor till Sälen på kickoff resten av veckan. Bra start?! :)
Håret växer fortfarande och inga nya biverkningar har uppstått, tror jag fått det jag kan av Tamoxifenet, och börjar väl leva med det nu. Så här kommer det ju vara. Om man ska tro vissa rön så kanske inte bara i fem år, utan tio.
Igår hade jag besök av en gammal klasskompis till mig, vi gick i samma klass 1-4 och sågs sen inte under hela vårt vuxna liv för ens för två år sen då vi återupptog kontakten. Det är så grymt roligt, och det är konstigt att det känns som i går, fast vi var små och lekte när vi sågs sist, jag fick en helt galet fin bukett för att jag jobbat bra på att överleva ;)

Jag har haft stor sorg den här helgen. Min syster, hon som bott med mig under hela skitåret 2011 har flyttat ut, i morgon flyger hon till Australien med en kompis och planerar att stanna där i minst 6 månader. Jag trodde inte det skulle kännas så jobbigt, men jag verkar ha blivit lite blödig med åren för jag har tjurat hur många gånger som helst nu, jag kan inte kolla in i hennes tomma rum. Hon har inte ens lämnat Sverige, men jag saknar henne. Min sambo liksom, borta, så där bara  :( Det är lite tomt att vandra runt i min fyra varannan vecka. Jag måste skaffa mig en hobby, eller så börjar jag helt enkelt göra det jag borde på kvällarna, träna....
Det jag tröstar mig med är att jag tycker det är så jävla häftigt att hon åker, att hon tar möjligheterna och får det att hända. Hade jag haft möjligheten hade jag inte tvekat. Jag hade också åkt bort och skaffat mig upplevelser :) Jag längtar efter att få se bilder och uppdateringar. Ha världens bästa resa Moa!!!!! (Och kom hem hel.... )

Annars har jag massa saker att se fram emot detta år. Moa kommer hem ... (haha) det ska enligt plan ankomma minst två barn i min närhet plus en MASSA vänner som ska ha barn, det är värsta barnåret! och det är härligt. Det kommer att hända mycket helt enkelt och jag hoppas att allt går jätte bra för allihopa.


Bilden gör den inte rättvis. Den är så stor att
jag knappt orkade bära den. 
Börjar få svårt att veta var jag ska göra av luggen... men nu måste jag nog låta skiten växa om det ska bli någon längd på det någongång... 



Kommentarer

  1. Härligt att allt faller på plats eftersom...snygg frisyr också! Kram.

    SvaraRadera
  2. när herr Elston kommer på besök önskar man låga siffror, så är det. Lycka till med 100% och Kick Off.

    SvaraRadera
  3. Carin: Ja... cancer in situ hade varit att föredragit framför Elston 8, 3. Men nu hoppas jag herr Elston är uppbränd någonstans! :)

    SvaraRadera
  4. Strunt i Elston! Det finns roligare saker och grunna på! Som vad man ska göra med det ostyriga håret ;) jag har färgat mitt rödbrunt. Trodde inte att det skulle kännas som jag, då jag alltid varit blondin. Men jag stortrivs!!! Blir nog blondie framåt sommaren igen. Jag har också läst mina journaler. Vet inte varför jag beställde dem, men ville nog bara ha allt svart på vitt, tror jag.
    Kul att du uppdaterar! Jag kollar in varje dag. Du känns som en vän jag följt genom värsta kämpandet och nu genom det nya livet!
    Kram Anna B

    SvaraRadera
  5. Right Anna! Som jag själv skulle ha sagt om det inte varit så fult FUCK ELSTON ;D
    A, alltså den här frisyren. Det värsta är ju på morgonen tycker jag, jag vaknar VARJE morgon med tuppkam. Det ringe på dörren en morgon när jag just stigit upp, men alltså, det gick inte, ska lägga en mössa bredvid dörren, eller också sätta upp en lapp " dont fucking nock on my door before ten".... eller också växer det bara ut och blir långt snabbare än kvickt. Rött e snyggt! Men jag håller mig nog till blont, jag har redan testat alla färger sen jag fick tillbaka det. ...

    Kram Anna, nu följer jag dig med :)

    SvaraRadera
  6. Du är snygg i din frissa massa januari kramar♥

    SvaraRadera
  7. åh fin frisyr! men jag förstår längtan efter långa håret o frustration över att det är kort! Mitt var också långt innan o tjockt. Nu gläds jag åt de hårstrån som börjar komma allt mer på mitt skalliga huvud, fullt med fjun nu :)Drygt bara att det dröjer innan det är långt igen :) Ja Elston ja...jag hade också högt. Känns inte bra men de tuffa behandlingarna har knockat allt vad cancer är, hoppas jag innerligt...
    Lycka till med 100%. Härligt att livet tar över!
    kram Annica

    SvaraRadera
  8. Så vacker du är!! Vet precis hur det är. Min syster bor i USA å har hjälpt oss i hela des. Nu har hon åkt tillbaka igen. Jag kämpar ju min kamp än men har tänkt å vinna! Hoppas du finner en hobby. Och njut dagarna!! Kram

    SvaraRadera
  9. Först; Vilken fin bild! Du är vacker som fasiken!
    Sen; Det måste ju kännas roligt att komma tillbaka till jobbet nu va? Nu vet jag inte vad du jobbar med, men att komma tillbaka och få se kollegor osv måste ju vara roligt?

    Stor kram till en stark tjej!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg