100%

Fredag nu, första heltidsveckan på mer än ett år, och jag är mer än redo för HELG. Herregud va trött jag är, men herregud va skönt det känns att vara tillbaka på riktigt. Det som hänt känns nu igen som ett svagt, dåligt minne. Så är det.
Har BIG hairissues... fan va svårt det är nu när det är kort, men för långt för att vara kort och lockigt på några ställen och rakt på andra.... Not nice at all. I går hade jag mössa på mig hela dagen... bra årstid för det iaf..
Jag började min första vanliga 100% vecka med tre dagars kick off i Sälen. Toppen, var helt färdig när jag kom hem, men det var riktigt bra och riktigt roligt.
Har inte åkt snowboard på minst 15 år, och jag trodde nog det skulle gå åt helvete, men det var precis som att cykla :) Helvete va kul det är ... vill åka till fjällen igen!

Jag kunde konstatera att jag nog inte är game för 3 partydagar i rad, men man vet inte när det är sista gången, lika bra att ta chansen :)

Det är nått tyst och härligt med en morgon som denna. 
 Nu har jag nyligen då avslutat min första hela heltidsvecka, det är mer än ett år sen sist, och det är en viktig milstolpe ur cancerträskets synvinkel.
Jag är helt vidrigt trött, har lagt mig kl 20.00 samtidigt som min dotter tre kvällar denna vecka
och innan det sovit en stund på soffan. Jag är ovan att köra på såhär, men det är också extremt underbart att verkligen känna att man lever, och nu var jag för en gångs skull inte ironisk. Idag var det extra skönt att det var dax för helg, och nu ska jag njuta av två lediga dagar som jag verkligen förtjänat. Åkte på en ordentlig förkylning som jag stått ut med i två dagar nu, jag ville verkligen att det skulle bli en hel vecka, inte börja med sjukdagar. Nu ska jag bara bli frisk till på måndag :)
Eventuellt har jag dragit på mig diskbråck, har haft problem en längre tid och det ser inte ljust ut. Men jag har inte så ont så jag får väl försöka träna bort det. Det är hög tid att ta tag i träningen, HÖG TID!
Undrar hur kroppen har förändrats eller ev försvagats av gifter och grejor.... jag vet ju att tamoxifen inte är någon höjdare för immunförsvaret, men jag upplever inte att jag är sjukare oftare än någon annan, faktiskt tror jag detta är första gången sen cellgifterna om jag inte glömt av någon förkylning....
Apperopå PIP implantaten så återkommer jag, jag har inte ORKAT ringa och ta reda på va fan som händer ännu.... Jag har dessutom blivit strålad och det har inte gått ett halvår som det minst ska göra innan man startar nått, så jag ger mig själv lite tid. Jag vill vara pigg och peppad när jag lägger mig under kniven, igen. Helt ärligt är det det sista jag längtar efter, att bli sövd och vakna på nått jävla sjukhus igen. Im SO done... Får väl droga ner mig och låtsas att det är någon rolig fest jag ska på, be om morfin mot smärtan och vakna till hemma med två nya bröst, tackar. Eller också gnider jag bara lite på lampan och gör som alla andra, får mina önskningar att slå in :) Har ni tänkt på hur irriterande det är med sånt man bara måste göra... när det inte finns någon annan väg ut, man bara måste. Det var den vidrigaste känslan när jag fick min dom, att jag inte hade nått val, eller att det andra valet inte var nått att välja, jag var tvungen. Fy fan alltså, gör aldrig så där mot mig igen kroppen, nu får du fan jobba med och inte emot mig!


Ligger i sängen och rapidvilar mellan allt... detta är vad jag ser.

Lägg till bildtext

Morgonjympa/stretch med 170 kollegor. Ett hett tips är att inte ha kjol på sig....

Underbara bild

Med fina kollegor

På väg hem. Märkligt att det liksom är vinter på andra orter i landet...

Jag har någon form av korkskruvar bak....

Och vaknar fortfarande varje morgon med en fet tuppkam...


Kommentarer

  1. Åh vad härligt det låter, att du liksom fått tillbaka ditt liv! Vad gott att du mår bra :)
    Stor kram från "skalle" Annica som nu gjort första veckan strålning av 5 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annica, första veckan av strålningen??!! WOW; då kan du snart inte kalla dig skalle Annica längre, you GO girl :)

      Radera
    2. Och,... strålningen, en BARNLEK jämfört med det andra skräpet! :)

      Radera
  2. Så underbart att du är på gång på riktigt, och du är skitsnygg i håret!!
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Hej fina du,

    jag älskar dina inlägg, precis som du beskriver ditt liv. Jag älskar glädjen, din lycka, men såklart så är också dina mindre trevliga upplevelser intressanta. inte för den anledningen av "nyfikenhet" tvärtom - jag älskar att höra av dina berättelser om din resa

    Din blogg är en "pop up" Vilket betyder att du inte är en person som gör inlägg varje dag, och jag älskar varje gång jag ser en updatering. Men, inte pga av den sjukdom du har haft, pga av att du är en person som jag tycker om!
    Jag visade min kollega en bild "som du visade på bloggen" utan att berätta din historia.
    Vet du vad hon sa?

    - Så snygg frisyr och tjej, vilka ögon! Fan vad hon passar i "frisyren" dem framhäver hennes drag, fastän hon inte visste din historia! bevisar inte det att du är snygg?! Jag tycker om din känsla gällande din frisyr, men du ska veta en sak; Du är snygg, och aovsett om cancern tog bort dina locka så är du vacker!

    kram från Stoffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaaww du e så fin- Håret är en grej bara. Jag bara måste få långt igen, sen kanske jag klipper av det.... jag är fortfarande tjurig över att jag var tvungen att tappa skiten.... Jag gillar nog ändå det korta, men det känns inte som jag riktigt... svårt att identifiera mig med det på nått sätt...

      KRAM!

      Radera
  4. Här kommer mitt bästa tips mot tröttheten. Jag skrev för ett tag sedan att träningen höll hormonerna på plats, värken i kroppen minskade och vallningarna försvann i princip. Men jag var fortfarande sjukt trött.

    Hur som helst så började jag äta/dricka vetegräs för ett par veckor sedan. Efter några dagar trodde jag att jag fått influensan. Googlade och insåg att jag höll på detoxa mig.

    Fram till för ett par veckor sedan har jag haft samma trötthet som under cellgifterna, och idag har jag mer energi än innan jag blev sjuk.

    Jag jobbar, tränar, städar huset, jag orkar umgås med folk, jag lagar mat, läser läxor med barnen... Allt det här efter två veckor med vetegräs, jag nyper mig i armen och tror knapp det är sant.

    Helt klart värt att testas:)

    Åsså håller jag med de andra, du är jättesnygg.

    God natt, Monica.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, jag vill veta mera om det här. Åt du bara vetegräs?

      Berätta gärna lite mera. Jag kan gå rätt långt i sökandet efter den pigga känslan :)
      Kram

      Radera
    2. Jag har beställt vetegräs i pulverform som jag rör ner i någon juice och dricker det 3 ggr/dag. Det är den enda förändringen jag har gjort.

      Första veckan fattade jag inte vad som hände (eftersom detox inte var syftet) men det var väl alla gifter som gick ur kroppen.

      Peppar, peppar... men idag sa jag till min man att det känns inte ens som att jag varit sjuk. Vilket är en helomvändning, med tanke på att jag haft värk i leder och muskler, sovit ca 10-12 timmar/dygn och varit konstant trött.

      Första gången beställde jag hos goforlife.se och nu sist på basbalans.se

      Nu går jag in på min tredje vecka med vetegräs och kommer att fortsätta med det här en lååång tid framöver.

      Jag håller tummarna för att du också piggnar på snart :)

      Kram

      Radera
    3. Men du äter mat som vanligt under tiden? Detoxa brukar ju normalt innebära att man tar bort en del ur kosten? Jag förstår att du inte gjort det medvetet, själva detoxen?
      Jag brukar detoxa två ggr om året, men jag har inte vågat göra det nu...
      Kanske dax, jag har en dos från Holistic, men då ska man också ändra kosten, det känns så jobbigt.

      Radera
    4. Jag har gått igång på antioxidanter, det har blivit lite av min grej. Vill inte ha jävla skitcancer igen och jag vill hålla de fria radikaler långt borta.

      Som svar på frågan om jag ändrat på något annant i kosten eller övrigt så är svaret nej. Jag äter och dricker som tidigare.

      Du har en poäng i det här med mediciner och avgiftning. Jag ska till onkologen om en vecka och frågar då om det är okey att äta vetegräs. Kanske känns lite fånigt; men frågan är ändå relevant.

      Ha en bra dag :)

      Radera
  5. Grattis till 100 % Men alltså..... Ditt hår!!!! Växer ju som ogräs!!!!!! Så underbart :) Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det växer... fast ganska ojämt tycker jag.... men men, det är hår ;)

      KRAM

      Radera
  6. Förlåt Ida- men jag skrattar så att tårarna rinner när jag ser din hårbild!!! Och jag får det - jag ser precis likadan ut!!! Det känns som om håret har metall i sig- helt oböjligt. Men det växer ju- HURRA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Kattis, it takes one to get one ;) Ja det växer, hit och dit... ! KRAM

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg