Cykel 4 Eribulin/HALAVEN och kylmössa.

 Tisdag och dagen efter behandling. Thank GOD. Fet ångest inför behandling, när man mår som bäst efter den behandling man fick sist är det så så omotiverat att lunka in på toaletten och blöta håret i handfatet (gärna fastna med huvudet under kranen också...) lunka ut, hoppa upp i sängen och dra på sig is"mössan".

"Ta ett djupt andetag" STICK, och där satt nålen i venporten. Venport alltså, hade alla gånger tagit en sådan framför de två gånger med Picc-line! Det här är supersmidigt, jag kan "leva som vanligt", duscha, bada och röra på mig utan att det finns risk för att det ska hända något. Jag behöver inte gå till fumlig personal på vårdcentralen för att lägga om den och slipper den äckliga genomskinliga tejp som luktar cellgifter och som konstant ger ifrån sig den doften från armen. Den sitter som ett förband över picc-line för att skydda och när man mår dåligt, så stinker den där plasten. Fy. Den stinker trots att man inte mår dåligt, den luktar P53.

Jag hoppade kortison! So far so good! Mår toppenbra idag. Vaknade tidigt men jag sov i alla fall vilket brukar vara en omöjlighet på kortison. Kanske att kortisonet är den största fienden mot magen, återstår att se. Det kommer väl ett bakslag, jag vågar inte ens läsa bakåt i bloggen för jag har en förnimmelse om att det brukar slå till på dag tre. Nackdelen är att jag inte är speedad och alltså inte storstädar lägenheten natten efter behandling. Däremot är jag lika duktig på att stöka ned... 

Imorgon ska jag träffa en fysioterapeut på KS. Oklart om jag ska på yoga direkt eller om det här är ett inledande möte. 

Igår frågade min sköterska på behandlingsavdelningen om jag hade ont. Jag hann tänka "ont? varför då?" eftersom mitt minne är som en guldfisks så har jag glömt av att jag gick på morfin i höstas/vinter. Jag tänkte kort och svarade "ingen smärta här". Jag upplever fasen att smärtan är om möjligt ännu mindre än för någon vecka sedan. Snälla snälla snälla säg att det är sant. 


Tappar enorma mängder hår. Tänker att jag ska klippa av det. Frågan är om det blir mindre äckligt att mitt hår ligger överallt bara för att det är 2 dm kortare... hm. Ögonfransar och ögonbryn har gett upp. Det är katastrof, men jag bryr mig inte ett skit! 

Klippte upp favorittröjan i morse
för att man ska komma åt venporten. 


Kommentarer

Populära inlägg