Betapred a.k.a kortison

 Ja hörrni. Mitt kortisonhat är kanske helt befogat. Jag har mått BRA denna vecka! Med dubbel dos omeprazol (hjälper magen mot tuffa grejor) har jag inte mått dåligt alls nästan! Jag skippade kortison inför behandlingen i måndags.

Jag har känt att kaffe smakar kaffe hela veckan! Ok inte super gott någon dag men inte alls som innan, jag har inte känt mig äcklad av viss mat, det har inte smakat jätte wierd i munnen, nästan ingen konstig beläggning på tungan osv. I går kväll tänkte jag "kan dom ha missat att sätta på cellgiftsdroppet?" det tar bara 5 minuter och kanske kan missas?.. Nä så kan det ju inte vara.

Det enda jag riktigt känt av är att mina muskler är lite trötta och flåset något sämre när jag har promenerat nära efter behandling. Men det kan ju vara många saker det med. 

Var hos fysioterapeuten i veckan. Intressant på vägen dit var att jag tog taxi, försöker att hålla mig från folk så mkt det går, och väljer mina strider. Det som hände dock var att jag glömde munskydd. För att ta mig in på sjukhuset (där man får ett munskydd) var jag således tvungen att gå utan munskydd. I dörren till gamla Astrid Lindgrens stod en man (absolut inte 2,5 meter ifrån ingången utan kanske 50cm) och skrek "MUNSKYDD", sen försökte han pricka mig med sin käpp. Alltså vad är det för fel på folk? Jag är sjukt less på den här pandemin. Antar att jag inte är ensam om det...

Jag är inte helt säker på vad vi kom fram till på terapin. Jag glömde bort det mesta när hen sa att det onda jag har i svanken kanske inte är muskulärt. Men jag vet att jag snart gör en röntgen så jag kan ändå inte göra så mycket åt det. Det är också oklart vad vi kom fram till för träning. Verkar som om det blev bassäng... hm. Jag har noll koll känner jag nu. Ska dit igen nästa vecka, kanske klarnar då.

Det finns två träningsmetoder jag känner lite motstånd till, det är simma och cykla... gissa en gång vad som är skonsammast för kroppen och skelettet att syssla med?...


Just det. 

Trevlig helg! 

Ny tavla. Inte haft lust att måla på länge... men jag är nöjd ändå! 

After Work via teams. Hiss eller diss? Kände mig upprymd i alla fall. Jag önskar dock
att det var på riktigt, ihop med fysiska människor och glas som klirrar i en skål. Håll ut Ida, håll ut.

Kommentarer

Populära inlägg