Förståelse

Jag har full förståelse för Karolinska Sjukhusets problem med att skaka fram tider till patienter som behöver dem. I går tex upptog jag säker en satt halvtimme på 59 sekunder och med tanke på att det tar mig 2 timmar att åka fram och tillbaka till detta sjukhus så blev jag lite lätt besviken när det som hände var att jag fick ett kuvert med kallelse till Radiumhemmet för "efterbehandling".  Hen sa "som vi trodde fanns 1 micrometastas, jag tog ut 6 lymfkörtlar, vi hittade inga fler, det är normalt, vill du att jag tittar på ärret? Nej tack det ser fint ut sa jag, tog kuvertet och gick. I kuvertet trodde jag att jag skulle hitta någon slags ledtråd, det gjorde jag inte. En tid till en onkolog jag aldrig hört namnet på.

Efterbehandling kan då vara i tablettform (antiöstrogen) det kan vara strålning, det kan vara cellgifter, hon sa att jag skulle fortsätta med herceptin (dubbelblokad/antikroppar) men det visste jag ju redan.
Jag ringde radiumhemmet då jag blev lite småtjurig eftersom jag liksom gärna skulle vilja veta nu vad fan som händer.
GIVETVIS fanns inte "min" sköterska kvar, verkar inte heller som mina onkologer finns kvar, varför har jag fått en ny???  Klart ingen finns kvar, det har ju gått en hel månad sen sist.
Det var TVÄRKÖRT att få någon som helst info, då bad jag att helt enkelt slippa åka dit på tisdag igen när jag har tid, utan att få ta det på telefon eftersom hon omöjligen kan ha nått annat till mig än en ny jävla kallelse någonstans. Jag är trött på att vara Karolinskas privata postgång. Svaret blev givetvis även här "Nej, vi tar alla besök face to face"... Självklart. Vad har jag för val så att säga.

Karolinska har stora jävla problem, dom kan inte behålla sin personal, och dom har fullständig kaos överallt, och jag förstår verkligen var problemen ligger.
Medan denna cirkus pågår och HINDRAR mig från att bla återgå i jobb (här har ni ett problem kära försäkringskassan....) så får jag väl bara snällt vänta då..

Summa summarum. Jag vet inte mera nu än jag gjorde för 2 månader sen.

Jag tror iaf inte att det blir några cellgifter och det var min rädsla, den släpper jag nu och inväntar tisdag.

Kommentarer

  1. Det låter besvärligt att inte kunna få några klara besked. Tråkigt att höra att ett sjukhus inte är mer omhändertagande och rädda om sina patienter. I all synnerhet när de har att göra med allvarligt sjuka cancerpatienter. Det tycker jag är anmärkningsvärt. Om så många läkare slutar och nya tillkommer kanske det är ett tecken på en dålig organisation och en arbetsplats som inte är hälsofrämjande? Önskar dig all lycka !

    SvaraRadera
  2. Det är helt sinnessjukt. Helt sinnessjuk hur vården inte funkar. Hur någon som är ung blir sjuk. Och hur denna någon vill komma tillbaka till jobb och vardag. Och sedan är det noll med engagemang från sjukvården. Har lust stt släppa en bomb på KS.
    Kram!
    Zoo keeper
    PS Tack för input på min blogg :-)) Den är lite nedlagd som du märkte. Det är en lång historia...

    SvaraRadera
  3. Inte klokt! Jag kokar inombords så kan tänka mig hur du känner!
    Vem är ansvarig? Det där stället måste ju tas tag i! 😡

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg