Zoladex

Den här bloggen har kommit att bli en enda lång besvikelse på vården. .. jag får givetvis tider som gör att jag får hänga på KS hela jävla dagarna om jag inte ska försöka byta. Ni kan ju gissa hur enkelt det är att byta tider där det inte finns några tider. Jag får helt enkelt bara acceptera att mitt liv tillhör landstinget just nu. MEN i går lyckades jag ändra tiden för Zoladex sprutan så att jag bara behöver hänga där en timme mellan spruta och strålning. När jag ringer för att kolla tiden så säger hon bara "och så sätter du på embla plåstret ca en timme innan".... Embla...? Ja har du inte fått recept på Embla? Nej, men behövs det verkligen? Ja, det är en ganska grov nål så det rekommenderar vi. Jag fixar ett recept så kan du hämta ut det.

OK.... så jag går och ska hämta ut Embla plåster (bedövning för tex nålstick) och tjejen på apoteket ser lite lustig ut och säger "alltså... det står att dom inte ska gå på ditt högkostnadskort, du ska betala fullt pris enligt din läkare... det blir 380 kronor tack".

Där kände jag att nu får det vara nog. FUCK THAT. Nej. Jag är inte intresserad, då får det göra ont. (ok jag visste att jag nog hade ett hemma... ) Det är själva grejen. Jag har ju betalat de x antal tusen som gör att jag HAR RÄTT TILL SUBVENTIONER ... det kan säkert låta småaktigt, men va fan då. Jag har betalat, jag har rätt till mediciner och PLÅSTER om det nu behövs för att jag ska kunna få min behandling. Som bekant får man ut många tusen mindre än när man jobbar, alltså är det ekonomiska läget sådant att man inte gärna slänger pengar runt sig. Här gick min gräns. Va fan ska jag med ett recept till? Jag kan väl bara gå och köpa dom då, det är ju inte knark direkt....

Så. Idag händer det, det som jag varit rädd för sen i februari. Blä.

Fick herceptin igår, gick hur bra som helst. Avdelning P53 är den enda som funkar (och strålningen!) på det där stället... jag är så trött nu, jag vill att det ska ta slut nu. Jag är SÅ SÅ TRÖTT. Jag sover dåligt och jag är trött. Sådant är läget helt enkelt. Och nu kommer jag väl bli deprimerad och tappa lusten också.

Det går bra nu....

Kommentarer

  1. Kära du, förstår att du är trött på skiten. Här får du en peppande kram från en som inte känner dig men som bryr sig. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam från Lisa

    SvaraRadera
  2. En till som inte känner dig men hejar o dig!! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hejar också på dig sedan förra cancerresan. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg