Parkeringen & Fivefingers

Jag bor i förorten, när jag tar en promenad kan jag få se det här. Det är så vackert och jag stannar alltid här och njuter. Förorten har sina fördelar. Iofs finns det ännu vackrare vyer inne i stan. Jag älskar Stockholm!
Dom här prank människorna som övervakar mitt liv verkar ha tagit semester, vaknar fånigt tidigt för att vara första "semesterdagen" och gör lite kaffe, kikar ner på gatan (VARJE MORGON!) och vad får jag se... ett helt smörgåsbord av bilar i OLIKA färger? Jag känner lite lite besvikelse... men är också glad att dom som övervakar mig och använder mig som offer i dolda kameran har gett både sig själva och mig lite semester...
Jag har alltså nu gått på semester. Sommar och ledigt, det känns konstigt. Jag har alltid haft svårt att tagga ner när det väl är dax, stressat som en idiot de sista dagarna och hållt andan, och sen när jag kan pusta ut så känner jag mig bara ännu mera stressad, men inte idag. Idag är jag lugn som en filbunke. Jag mår oförskämt bra.
I går testade jag mina peruker. Dom har fått vila från min uppmärksamhet ett långt tag, jag har bara tyckt att dom är jävligt äckliga och låtit dom vara. Men igår tog jag fram dom. Detta resulterade i att jag vill ha mitt långa hår tillbaka omgående. Badly! Man ser yngre ut i långt hår. Inget snack om saken. Och nått som jag känner att jag verkligen vill just nu är att se yngre ut...eller åtminstone känna mig yngre ;)
En annan positiv grej är vikten. Nu, i morse hände det. Jag väger för första gången sen eländet drog igång som jag ska (tom liiite mindre) det gör mig glad och mer sporrad att trimma det som finns. I går träffade jag min gladiator tränare igen, andra gången. Jag fick i uppgift sist vi sågs att köra 5 core övningar och att skriva upp vad jag äter, hur mkt och vad.
Jag var brutalt ärlig, och han var inte imponerad av lördagens middag "chips & cola". Det visste jag ju såklart, jag vet vilka fel jag gör när det gäller nästan allt i kosthållningen, men nu betalar jag jävligt mkt pengar för att ha någon som jag känner att jag vill visa resultat för, så funkar det inte nu, kommer det aldrig att funka!
Anyways. Jag äter för lite, och helt fel. Så nu blir semesterns stora utmaning att vända på den trenden. Mera protein och näring, mindre gluten, mjölprodukter och kolhydrater. Enkelt... eller?

Sen fick jag nya övningar. My f god. Jag har sådan satans träningsvärk i dag. När jag gick därifrån i går och skulle ner i tunnelbanan trodde jag att mina ben skulle vika sig flera gånger.Vi körde knäböj, mitt mål ska vara 100 på raken. Det känns som en utopi eftersom jag darrar efter tre, men det ska fan gå!
Det roligaste va nog ändå att jag köpte ett par fivefingers av honom, jag har funderat på dom länge, jag är plattfotad och detta skulle kunna hjälpa mina fötter få lite träning, dessutom får balansen en skjuts. Nej, det är kanske inget vackert över det här, men allt är inte vackert här i livet :)
Dom är SJUKT sköna! Det känns som en strumpa, lite mera stöd under, men det är inte många mm mellan foten och marken, och ingen dämpning alls. Lite mera jobb att traska i dom här. Här kan ni läsa om dessa vhttp://head2foot.se/fivefingers/
Jag har promenerat jätte mkt på sista tiden, tror faktiskt att det är nyckeln till vikten. Allt handlar bara om kontinuitet, att faktiskt göra det.

Bakom mina solglasögon, kan jag va mig själv :)

På väg till jobbet. 8 kilometer, och några med fin vy

Sulan på mina fivefingers :)




Kommentarer

Populära inlägg