Kulturell Torsdag

Tack för alla svar på trötthets frågan... Jag förstår att det kanske verkar som om jag behöver jobba mindre snarare än mer, men jag vill inte gå ned i tid. Jag mår heller inte bra om jag inte får jobba, men nu ska jag inte gå upp i tid just nu i alla fall, utan fortsätter som jag gör. Sen är jag ju helt enkelt fortfarande mer än sugen på att bli helt tiptop, det är mitt mål, hela tiden. Att bli mig själv igen. Jag ruttnar på att hela tiden behöva tänka på eländet, men det är svårt att låta bli. Jag känner mig dock inte ledsen över det, bara irriterad. Nu är det iaf över, thank god. Du som skrev och som snart skulle få din fjärde rävcocktail, fortsätt fokusera på målbilden, slutet är här snabbare än du kan ana, även om du har dom tuffaste kvar så går det åt rätt håll :)
Någon undrade över vad tomaterna gjorde på efterättstallriken, det kan man undra.. Det är jordgubbar med vit choklad! Jäklar, det var gott! :D

Kolla på Sanning och Konsekvens på kanal 3 på onsdag, handlar om kvacksalvare som säger sig kunna bota cancer. Idioter.

Kulturell torsdag. Igår besökte jag Fotografiska i Stockholm. Jag är kanske inte museum typen, men jag älskar fotografier av alla slag, och det var en himla trevlig sysselsättning. Dit ska jag igen. I går var det flera utställningar, de bästa var Nick Brandts och Helene Levitt. Den absolut läskigaste var Joanna Rytels kortfilm om hur hon är en sälmamma.... och slickar på sin bäbis. Totalt vrickat. Jag kunde givetvis inte låta bli att skratta... och må aningens illa.
Här följer några smakprov.
Joanna Rytel

Nick Brandt. 

NB

NB

Helen Levitt

Kommentarer

  1. Hej Ida,

    Visst är fotografiska helt fantastiskt. Jag å J var där rätt nyligen. Liksom du gillar jag foto som konstform. Jag gillar förstås alla sorters museum. Äkskar atmosfären. Det är lite som bibliotek. Det vilar något magiskt mystiskt historiskt i miljön. :)

    Hoppas att din trötthet ger sig iväg snart.

    Ha en skön allhelgona. Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Vad kul att utställningarna var fina på Fotografiska, jag ska dit nästa vecka på minisemester med maken. Det ser jag verkligen fram emot, vi ska fira lite nu när strålningen ska vara klar också..

    Hoppas du sakta men säkert får energipåfyllning, det är säkert samma princip som gäller nu som under sjukdomen. Gör så mycket trevligt som möjligt och strunta i det trista..

    Kram !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg