Vad är det som händer

 Ja vad fan är det som händer nu då. Orka. 

Jag har sen x antal veckor haft ont i bröstbenet där jag har den kända stora metastasen. Inte ont så att jag har behövt smärtstillande (jo, ipren och alvedon, men jag menar det där riktiga artilleriet som man helst inte vill ta om man ska funka som människa) utan lite som i början att det bränner och liksom drar, oftast efter att jag gjort något. Vridit mig, sträckt mig efter något, lyft stekpannan el liknande. 

Jag vill minnas att det började efter att jag hade varit på Steam Hotel med mina kompisar. Jag gjorde en röntgen dagen innan Steam som jag fick svar på två veckor senare (som jag skrivit om här också) och den sa i korta drag att inget hänt, men att bröstbenet kanske är lite för poröst för onkologens smak. 

Vi kom överens om att vi tar en ny röntgen två månader senare istället för att vänta hela tre månader som man normalt sett gör. 

För typ en vecka sedan så fick jag ont som i början, innan jag visste att jag hade en metastas där, det gjorde ont när jag råkade komma åt bröstbenet, känns som om jag skulle ha ett ordentligt blåmärke där. Men, det onda sitter högre upp och under den senaste två veckorna har jag även blivit ganska ordentligt svullen där. Det går upp mot höger nyckelben. Jag talade med onkologen i veckan som sa att det ju såklart med tanke på hur det har varit finns stor misstanke om att det händer saker som "vi inte har koll på". 

Igår fick jag då göra en akutröntgen och jag hoppas att jag får svar snabbt. Han pratade om att det kan gå att stråla mitt bröstben men inte med precitionsstrålning men med något annat där man strålar hela bröstbenet. Jag har ingen aning om vad skillnaden är men jag vet att jag inte vill ha ont längre. Det måste sluta göra ont. 

Jag har ju inte fått ett svar, men helt klart är att det inte funkar som det ska i allafall, för då hade jag inte längre haft ont. Vad blir det nu kan man undra, nya cellgifter (alltså jag är så trött på cellgifterna, jag kan inte förklara, dom messar med mitt huvud big time) eller strålning, eller båda? Jag har verkligen ingen aning. 

Nu ska jag smörja in mig med voltaren och ta en ipren, sen hoppas jag överkroppen kan slappna av lite så att jag kan sova gott. 

Over and out


Kommentarer

Populära inlägg