Diffus progress & byte av behandling

 Ja så sa han. Det finns en diffus progress och det är nog därför du har ont för du känner av den. Detta betyder att behandlingen inte fungerar och jag måste få en ny. 

Nu kan det eventuellt bli tal om strålning igen (fast jag inte kan strålas, men kan det ändå ..?), men då över hela bröstbenet och det negativa är att lungorna ligger direkt under området och blir också strålade. Orkar inte fundera på vad det innebär men det är nog inte positivt som att vinna en miljon på lotto. Jag är van att planerna ändrar sig så sista ordet kanske inte är sagt. Eller så är det det. 

I journalen står "i stort sett majoriteten av sternum med lytisk metastas". Jag får ont bara jag läser det här. Var tar den vägen när den snaskat i sig hela bröstbenet då? 

Jag är i en fas där jag försöker förstå, och försöker att inte förstå. Make sense? Av förekommen anledning har mina träningstillfällen pausats.

Min reptilhjärna säger i alla fall att jag är SUPERPEPP på denna vecka för det är ju en bonusvecka utan cellgifter, två hela behandlingsfria veckor på raken! JIPPIE. Det KÄNNS som om jag vunnit på lotto. Den mer utvecklade hjärnan känner en viss eller ganska så djup ångest för att jag nu kommer att byta cellgifter och vad kommer att hända då? Jag vet att det jag valde bort av de jag fick välja mellan denna gång var en behandling man får varje vecka. Alltså inga behandlingsfria veckor. 52 veckor om året. Skjut mig. 

Men! reptilhjärnan säger INGEN BEHANDLING IDAG WOHOOOO

Jag måste erkänna att gårdagen var tung. Jag hade förväntat mig detta svar så jag är inte chockad, för jag känner vad som pågår i min onda kropp, men jag blev ändå ledsen. Känns som om mitt liv är styrd av en mentometerknapp där dagens känsla av kreti och pleti bestämmer. Mantrat är att vi bara dör en enda dag, alla de andra lever vi. Enkelt, eller hur....

Återkommer när jag får veta vad som serveras nästa vecka då ny cyto ska dra igång. 

Den under markeringen är tumören i mitt ben,
den övre är tillkommande och jag är så otroligt öm.
Kommer jag åt området med handen skär det
igenom hela överkroppen.


Kommentarer

Populära inlägg