Svar på DT

 Onkologen blev sjuk lagom till jag skulle få mitt svar. Ni som väntat på ett sådant svar kan tänka er in i känslan av att få det samtalet en timme innan mötet. Detta antiklimax blev således flyttat till torsdagen, två dagar senare (igår).

Jag var väldigt nervös... han var inte så nervös och hade själv inte tittat på svaret innan. Vi pratade om olika forskningsstudier men det är inget som är aktuellt för mig just nu. Man anser att man har goda chanser att hålla mig flytande ett tag så funkar den behandling jag får så fortsätter vi med den.

Bilderna visade att inget har hänt. Det är ju ett mestadels positivt svar, inget nytt, inget större. Det man hade kunnat önska är att tumören visat lite mer av en skleros form än lytisk vilket icke har skett. (Skelettmetastaser kan vara lytiska (övervägande bennedbrytning) eller sklerotiska (övervägande bennybildning).

Jag kommer göra en ny DT om två månader då det bara var 2 månader mellan mina röntgensvar så för säkerhets skull inte vänta 3 månader och se om den (den stora) blir lite mer skleros. Är den inte det så får vi fundera på att byta behandling. Nu ska jag njuta av en behandlingsfri vecka och tänka bort cancer (men inte bära, vrida mig, träna eller annat normalt...) 



Kommentarer

Populära inlägg