ÄNTLIGEN!

Äntligen ska jag få göra det som måste ha varit meningen med att just jag fick cancer. Jag ser det som mitt kall att kunna på något sätt hjälpa de som komma skall, för att leva på drömmen om att gåtan ska lösas har jag gett upp. Jag fick ett mail, och nu kära vänner i Stockholm/Gotlandsregionen har ni er chans att ge era synpunkter på hur vi kan förändra och förbättra cancervården för de sjuka och deras nära och kära. Jag är så jävla på det här, även om jag hellre träffat lite annat folk och tagit ett glas vin i stället, så kommer jag att infinna mig! ;)
Kan inte någon följa med, jag gissar att vi är många som har vettiga saker att komma med?! Läs, fundera och agera !

Hej Ida!

Jag jobbar på Regionalt cancercentrum Stockholm-Gotland som är en avdelning inom Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting. Regionalt cancercentrum har fått uppgift från regering och landsting att förbättra cancervården med patienter och närstående i centrum.

Jag har läst om din berörande historia och hur du drabbats otroligt mycket av cancer själv och i familjen. Du har värdefulla insikter vi gärna skulle vilja höra mer om. Nu undrar jag om du vill vara med och förbättra cancervården inom region Stockholm-Gotland?  

För att cancervården ska bli så bra som möjlighet håller vi på att samla in åsikter och förändringsförslag. Vi behöver få reda på vad det är som inte funkar bra inom cancervården i dag. Vad behöver förändras? Vad ska behållas och förstärkas? Detta kommer att sammanställas i en plan som kommer att lämnas till politikerna i februari.

Därför skulle vi uppskatta väldigt mycket om du vill dela med dig av dina erfarenheter och åsikter om vad som kan förbättras inom cancervården. Detta kan du göra på olika sätt. Dels genom att delta på ett möte som vi anordnar den 31 januari, dels genom att mejla dina synpunkter till oss, se länk nedan.

Dialogmöte 31 januari
Regionalt cancercentrum Stockholm-Gotland bjuder in allmänheten till ett dialogmöte, Rådslag Cancer, som kommer att handla om utveckling av cancervården i regionen och hur den kan förbättras för patienter och närstående.

Du är varmt välkommen att delta i mötet och sprida ordet om detta vidare till dem som kan och vill vara med och påverka!

Tid: torsdagen den 31 januari kl. 17:00-18:30
Plats: World Trade Center, rum New York, Klarabergsviadukten 70 / Kungsbron 1, Stockholm.

                                      
Om du inte kan närvara får du gärna lämna dina synpunkter här: http://www.cancercentrum.se/sv/stockholmgotland/Aktuellt/----/Synpunkter---Cancerplanen/


Tack för att du delar med dig av din resa på bloggarna och jag hoppas att du vill vara med och utveckla cancervården!


Vänliga hälsningar
Anna-Karin Trollborg
kommunikatör inom Regionalt cancercentrum Stockholm-Gotland

Kommentarer

  1. Det är ju underbart! Du är perfekt till detta projekt. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg