Rio!

Hej! Sorry, glömt bort att uppdatera. Jag mår BRA, bara BRA! Nya prover visade inget konstigt, så nu mår jag fint :) Min nya bröstvårta läker fint. Personligen tycker jag den sitter åt helvete fel, väldigt avvikande från det andra bröstet, så... tja. Jag vet inte... en bröstvårta på rätt ställe eller två på olika breddgrader?... Im not sure.. Orkar dock fan inte bry mig. Jag e så jävla LESS på allt som har med bröst och skit att göra. Nu packar jag, firar, jag har S E M E S T E R och det som jag själv ser som min lyxresa efter det här eländet. Jag har bara tatuering av vårtgård (urk... det är om möjligt ett ännu värre ord än bröstvårta...) och det ska ske om 1,5 månad ungefär.

Men nu skiter vi i det där helvetet... jo förresten. Jag blev darrig på rösten när jag träffade en tjej i väntrummet på bröstcentrum... hon började prata med mig och efter en stund frågade hon "har du också precis fått veta?".. " Nej, jag är faktiskt nästan helt klar... ska kolla min nya bröstvårta".. " Oj, men du har ju hår?! Fick du inte cellgifter?" " Jo, men det växer ut ;)"....

Jag ville gråta en skvätt, jag blev tjock i halsen, kände EXAKT igen hennes fortfarande förvirrade uppsyn, mitt i chocken, glad och uppåt med en möjlig dödsdom på axlarna. Jag blev väldigt väldigt ledsen, medan hon tog telefonen som ringde och jag blev uppropad viskade jag "lycka till" till henne... Det känns så fjuttigt. Men det finns inte mkt mer att säga.

I morgon händer det, det smäller. Jag åker till BRASILIEN med min syster. Jag har längtat så satans mkt efter den här resan, och nu ska det alltså ske, känns overkligt och helt underbart. Man vet fan inte. Det kanske är en i raden av resor, eller den sista. Inte för att jag tror det, men senaste tiden så har jag förstått och bestämt mig för att livet inte är något att spara på, kör bara.

Ett förtydligande på den uppenbart retliga meningen "jag blir trött på människor som ältar, som tar sin sjukdom som ett sätt att få uppmärksamhet på", det fanns någon som kände sig träffad, och som uppenbarligen inte alls förstod vad jag menade. Ber om ursäkt för det, men jag måste också få ha mina åsikter. Och jag tycker fortfarande det är sorgligt att läsa om de som efter tio friska år lever så nedgrävda och ältar, drar sin historia om och om igen när det finns folk i samma små grupper som faktiskt ska dö.. Det är helt ok för dom, men inte för mig, jag vill absolut inte bli sådan. Absolut inte. Vi som överlevt har ju för fasen fått något underbart och magiskt i present. Jag förstår verkligen att människor inte kommer upp igen, men jag kan inte heller älska allt och alla och blir irriterad på allt möjlig, det luftar jag. Sorry . Tror dock det finns en hel del som förstår vad jag skriver, och vad jag menar, men alla kan inte fatta, för vi tycker och känner olika. Jag dömer ingen, jag bara tycker saker, om allt möjligt som alla andra, som inte var födda till saints....

Kärlek!

Kommentarer

  1. Härliga besked!!!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt är bra!!!! Ha nu en underbar resa!!! Kram en cybervän

    SvaraRadera
  3. Jamen shit vad glad jag blir! Har kollat flera ggr per dag efter uppdatering. Å så Rio! Hoppas ni får det fantastiskt på alla sätt o vis, så glad för din skull. Kramkramkraaaaam :)

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅ vad glad jag blir att allt är bara bra!
    En gång drabbad sätter sina spår och lämnar en obehaglig skugga efter sig. Blir man hes, får ont i magen, känner sig lite yr,eller får blåmärken lockar fram den där skuggan som hänger sig kvar tills den blir överbevisad. Känner man sig ovanligt trött som många andra gör vissa perioder är den där igen. Vad är nu det här....måste kolla.
    Alla kontroller lockar också fram den där skuggan som hänger sig över en från det att brevet dimper ned i brevlädan eller tom innan när du vet att det snart ska komma.
    Reklam för canacerfonden berör mer än förut.....vill helst inte se...skönt nu kommer nästa inslag.
    Men när man fått grönt ljus som du just fått lyser solen klarare än den någonsin gjort. Låt den lysa och ha en underbar resa!!!!
    Kram Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Det är en skugga man får bära med sig, men det är också bara en själv som kan se till att göra det bästa av det. Kanske kommer det tillbaka, kanske är jag död om ett år... men just nu, nu lever jag. Och det tänker jag göra för alla de som inte får. KRAM!

      Radera
  5. Fan vad jag är avundsjuk på dig. Fick i veckan reda på att jag har två, tre månader kvar att leva. Detta gör mig till en fruktansvärt elak person. Förlåt.
    Från en 22 åring, som tänker se till att resan slutar tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lilla vän <3 Har du nån du kan prata med? Känner SÅ med dig. Kramar från en mamma.

      Radera
    2. Ja, det är vidrigt... vidrigt att livet ska ta slut så här tidigt. 22 år?, och att du blir elak kan jag förstå och tycka är rätt... det är jävligt orättvist. Jävligt orättvist. Jag vet inte vad jag ska säga. Mina tankar är med dig <3

      Radera
  6. Åh, skulle precis gratulera Ida och önska dig lycka till på resan när jag såg den anonyma kommentaren ovan. Det är ju precis detta Ida menar: Ni som har fått friskbesked, snälla var glada, tacksamma och TA VARA PÅ LIVET, gräv inte ner er! Jag har fått återfall, varit på röntgen idag och inväntar besked. I bästa fall 3 månader till av finfint liv som jag njuter av till varje sekund. I värsta fall: ja, det behöver jag väl inte säga. Jag håller så fruktansvärt med dig anonym: AVUNDSJUK är jag.
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria Jag är hemskt ledsen. Det är så sorgligt och ... urk. Jag hoppas att du får leva helt underbart längre än de dom gett dig. Mina tankar är med dig! KRAM

      Radera
  7. Din jävla egoist, helt empatilös. Du måste må jävla dåligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vilket sätt är jag egoistisk? För att jag är glad att jag lever? Fine, alla har rätt till sin åsikt och sina känslor. Jag mår väldigt dåligt i mellan åt, helt rätt. Jag har också sår efter det jag gått i genom, men jag försöker att se till att såren inte ska ta mitt liv när jag lyckades lura cancern. Kanske är jag död om ett år, men tills dess lever jag och tänker inte ha dåligt samvete för det. Lycka till med allt hur som helst. Kram

      Radera
  8. Min tid är också utmätt. Men har funnit en blogg som ger mig tröst.
    Tack älskade K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledsen att du har fått en mätning... jag önskar dig lycka till och glad att du funnit någon/något som kan ge dig tröst.
      Kram

      Radera
  9. Härligt! Ha det underbart i Rio!
    kram Annica A

    SvaraRadera
  10. Men vad är det folk inte förstår? Det låter som att de missupfattat helt vad du skrivit. Att någon som blivit friskförklarad ältar sin sjukdom i tio år kan ju inte vara bra för nån, bättre att leva här och nu.

    Hoppas du har det fantastiskt i rio! Sola, bada och drick drinkar. Låter så otroligt skönt.

    Kram Maja

    SvaraRadera
  11. Men jisses! Egoist? Du?
    Det är väl det minsta man kan säga om dig så mycket som du stöttat människor med din blogg.

    Du är dessutom värd resan till Rio 1000 gånger om.
    Kram
    Stoffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vännen! Jag stöttar inte längre ser jag, så nu får det vara nog :) Men det är lika bra. Dags att gå vidare som man säger :) Nu drar egot och empatilöse jag vidare mot ett fantastiskt friskt liv, tills jag dör.... (Du förstår kanske att jag är något ironisk,, ligger i min natur du vet ;)
      Ses i sommar för en drink?

      Kram Stoffe!!

      Radera
  12. Nu ska du njuta av varje sekund av livet och den härliga resan du har framför dig!
    Du har gått genom mycket och klarat dig och lärt dig massor.
    Så kör på bara! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg