Me, myself... and I


Ja då har jag hår igen. INTE värt pengarna. Skulle avråda alla med för kort hår att göra det, det går åt en jävla massa hår (om man har tjockt hår) och det blir inte 100%... det kostade en ren förmögenhet, och jag får nog glömma en höstresa. Men det går ändå inte att sticka under stolen med att det är en viss segerkänsla och ett litet litet fuck you finger åt cancerhelvetet. Märklig med bekant känsla att känna håret ramla ned över ryggen när man reser sig ur sängen. Det är en liten romantisk känsla ;)
Nu inväntas ny boob. Hur hel kan man bli liksom ;)



Semipermanetafransar

Hårförlängning 


Fin ros



Kommentarer

  1. Åh men det var fiiint!! Så glad för din skull och kan verkligen föreställa mig din känsla // Josefina :)

    SvaraRadera
  2. Ida jag tycker du är jättefin!! Var gjorde du håret och fransarna någonstans? Vilken typ av hårförlängning gjorde du? Jag går själv i tankarna kring detta då mitt hår är gräsligt tunnt fortfarande 1.5-år efter avslutad cyto.. Dock fundersam över huruvida det kommer att synas att det är fejk liksom?! Vad kostar kalset??!

    Jätteglad om du svarar!

    Kram fr Maria S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håret på Wendys i City, och fransarna i Vällingby (prisvärt och duktiga!)
      Hårförlägningen vet jag inte om jag tycker det är värt pengen, jag fick betala 8750 spänn och det gick åt 145 slingor (en normal "helförlägning" säger dom att det går åt max 120 slingor, och man betalar per st + 1000 spänn i timme)och så snyggt är det inte. Ser inte bra ut bakifrån. Tror dock att det ser bättre ut om ens eget hår inte är så tjockt. Mitt är bedrövligt tjockt och det går liksom inte att få till en snygg övergång. Gå på en konsultation, brukar dom göra gratis! Wendys är jätteduktiga på det där, deras specialite :) Kram!

      Radera
  3. Hej!
    Jag är nyfiken på fransarna.Jättefint blev det! Kan man tvätta och gnugga som vanligt, eller måste man vara försiktig? Ramlar dom bort allteftersom?
    Kram Måna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja är svaret. Man ska undvika att tvätta med rengöring som innehåller olja, men vanlig "tvål" eller rengöring utan olja går bra. Det finns ingen anledning att gnugga eftersom du inte har mascara på fransarna, så det är liksom runt om ögat, och där rengör du som vanligt. Jag är nöjd och har till och med vant mig vid längden, men ska köra på kortare nästa gång :)

      kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg