Navel och bröst

Vilken höstdag? Sprang en sväng på lunchen längst vattnet i Solna mot stan. Helt makalöst skönt väder och vackert som bara den. Perfekt dag förutom att jag sen fick avlägsna mig och hämta sjukt barn på skolan. Men sånt är livet. Ibland blir vi sjuka. 




Ja, då var det bestämt. Den 5 december ska jag få nytt bröst. Skoja inte vilka turer det varit, men nu är det bestämt att jag är inte helt jag får köpa ett implantat från stället där jag gjorde bröstförstoringen första gången och tar då med mig det till St Göran där dom är schysta att lägga in det utan extra kostnad. Det ska vara en storlek mindre än det jag har, så tror kirurgen att han ska kunna pressa in någon storlek större i "cancerbröstet" och så ska det bli typ, kanske, ungefär lika storlek..... 
Jag är inte helt nöjd med detta sätt att göra det på, jag ville ha expander protes för att se om det kunde bli lika stort som det friska bröstet, men det tycker inte St Göran är någon större ide... Och det är ju inte jag som är experten. 
Jag får sånna flashbacks till cancerbehandlingen, när man inte fick bestämma ett skit själv, bara haka på, och jag var så osugen på allt dom hittade på. Och det där med att jag fick riktigt dåliga nyheter varje gång gör att jag har någon form av fobi för att gå till läkaren nu. Jag blir så där sjukt trött, obstinat och otrevlig när jag väl går. Jag är liksom trött på det so to say.... Det känns som om man lite kan styra ev dåliga nyheter med en sur uppsyn... det är nog inte sanningen men så känns det :)
Brukar sällan tänka på sjukdomen, men nu har min mage varit lite märklig och trycker jag på naveln (som helt plötsligt ser annorlunda ut... jag fyller trettiosex på söndag, borde inte hända så mkt med just naveln, eller?)  och klickar det till under huden som om det är nått främmande där inne... Och tro det eller ej, men min första tanke, eller känsla var att jag blev iskall... jag tryckte ungefär 100 gånger och nu är det inte så konstigt om den blivit konstig efter alla tryck. Jag tänkte så klart, jaha... nu har jag tumörer i magen. Och då tänker jag på risken, och jag hinner tänka på hur jag ska hantera det. Även om jag inte tänker på det dagligen, så kommer det ibland. Jag har nog en underliggande rädsla. Och sen blir det inte bättre av att tänka på alla mina cancervänner som faktiskt, en efter en droppar av, blir sjuka igen, och statistiken för överlevnad efter återfall vet vi ju alla hur det ser ut.

Jag har låtit bli att läsa ett tag, men jag vill ju också veta hur det är med dem. 

Jag vill slå ett slag för Dagmars kollektion som ska skänka 10% till Cancerfonden, gå in och kolla på www.cancerfonden.se och kolla in dessa sjukt snygga rosa plagg. De kommer säljas hos alla återförsäljare av Dagmar (som förövrigt gör helt galet snygga kläder, svenska kvinnliga designers)
Den 25 september, tisdag nästa vecka börjar även rosa bandet säljas, även detta designat av Dagmar i år. Ut och köp!!

Har kikat lite på rekonstruktions bilder. Fan va snyggt det kan bli... nu e det bara att hålla tummarna...
http://www.ak.se/sv/patientkort/hud/tatuering/kosmetisk-tatuering-4/
Här har de tryckt in proteser och sen tatuerat bröstvårtan. Ser ju helt OK ut. Det finns dock också massor med bilder på riktigt fula rattar... dom vill man ju inte ens titta på...








Nya höst skor. Väldigt nöjd. Väldigt mkt Ida :)

Eller hur?! Alla vill ha lycka, ingen vill ha smärta, men ingen regnbåge utan lite regn. Sen kanske man inte kan säga att tillexempel cancer är som lite regn. Men jag gillar ff the saying " Inget ont som inte har nått gott med sig". 

Jag blir sugen på bubbel varje gång jag öppnar kylen. Här har dom legat alldeles för länge. En Moet, en cava och en lambrusco (heter det så, och vad är det eg? Fattar inte ens hur den har hamnat hemma hos mig? Måste ha fått den... måste testas)

Blev riktigt glad när jag satt och kikade på cancerfondens hemsida och ser att mitt företag är företagsvänner :D Snyggt! 

Dessa hängde med mig på Kents konsert på Sjöähistoriska. En helt makalös konsert, så jävla bra, och SÅ jävla kladdigt. Dom blev inte rena och måste nu gå hädan. 


Denna bild hånade mig när jag inte orkade springa längre idag på luchen. Jag kollade på den och sa "fuck you too" för mig själv. 

Kommentarer

  1. Oj. Vad hände med skorna kära du? Haha, jag trodde först att det var ett par nya i guld ;) I should be blond! :D

    Vad bra att det gick vägen med bröstet.
    Jag är i Milano den 5:e oktober men ska tänka på dig då. Massor!
    Kram - Stoffe

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg