I kroppen min, 5:2, skor & operationer....

Grymma. Så snygga... kan jag gå i dom? Inte troligt...
SKOR; När jag var sjuk i cancer längtade jag efter att vara som vanligt, som vanligt för mig var att längta efter att gå ut och partaja, att ha högklackat och känna mig fin. Sen jag var sjuk har jag burit högklackat... kanske en ... eller två gånger. Antingen har jag aldrig klarat av det, eller också har något hänt. Jag har så in i helvete ont i fötterna och är helt vinglig. Så jag bär dem aldrig. Det är jag och mina converse 24/7. Ju plattare desto bättre. Men jag är en skogalning, jag köper och så står dom där... jag drömmer, tänker att DÅ ska jag ha dessa... Denna kväll kommer, jag prövar, ser snygg ut, men byter till mina skitiga converse innan jag går. Sen så går jag aldrig ut längre heller förresten... av olika anledningar är det inte lika sugen, och så är jag så in i helvete trött. Mina kvällar tar slut innan andras börjat. Jag skyller inte på min tidigare sjukdom, kanske är det åldern, jag närmar mig 40... inte vet jag.



I kroppen min;
Denna bok... Kristian Gidlund, fick cancer, blev frisk, blev sjuk, och nu väntar väl bara det oundvikliga i denna rond. Jag läser några kapitel, vill berätta för alla, SÅ HÄR ÄR DET, SÅ HÄR TÄNKER MAN, SÅ HÄR KÄNNS DET. Slutar läsa... tar upp boken igen, läser lite mera, och tänker Nej. Det här ska inte jag läsa, det här är inte för mig. Jag vet allt det här. Jag vet hur det känns, jag vet hur man tänker, och det är uppenbart att vi alla går igenom samma tankar och känslor när vi är fulla av gift och ser någon annan i spegeln. Jag kan alltså inte fortsätta läsa. Men för Er som orkar så är det en fantastiskt skriven bok, det är bara så in i helvetes sorgligt. Men Kristians språk är underbart, någon dag kanske jag kan läsa hela.

5:2
Nu ska det ske. Idag kör jag igång med 5:2 dieten. Det stod någonstans att den är bra för att förhindra cancer, att cellerna på detta sätt reparerar sig själva. Det räcker för mig. Jag har minst 5 kilo som måste bort, annars blir det ny garderob IGEN, jag har inte råd. ... Sen så har jag börjat röra på mig, och det ger ju ganska stora resultat snabbt, på många sätt, fattar inte att jag utsätter mig för att sluta ta mig ut, man mår ju så mycket bättre när man rör på sig, och jag måste kämpa för att må bra hela tiden, dessa läkemedel jag äter vill gärna sänka mig och mitt humör, men det går att göra något åt det. Någon som kört 5:2 och har bra tips på nätet om detta?

Operationer: Jag orkar inte tänka på BRCA1 skiten. Faktiskt. Jag ... går på mina besök och blundar. Jag orkar inte, inte nu.







vacker kväll på min balkong. 

Jag är numera brun... jag kan inte sluta labba med mitt hår...

Härlig eftermiddag vid Blå lagunen på Ekerö

Jag målar på...

Var på AW i fredags, vi tog båten in till stan från förorten där vi jobbar, riktigt fin och trevlig kväll blev det :)





Kommentarer

Populära inlägg