Blä för bröst

Ja, då kommer det oundvikliga... jag har gjort en " vad det nu är för fågel..." och stoppat det dumma huvudet i sanden. Men i går kom samtalet "_Hej, jag ringer från St Göran, jag vill bara kolla att vi ska köra på bröstrekonstruktionen i oktober, och att du ordnat ett implantat från din tidigare klinik".

Kort sammanfattning: Jag har de berömda och farliga implantatet PIP... fick (fick och fick betalade 35 lax) dom 2009, det blev skitfult och implantaten sjönk 4 cm de första 6 månaderna. Jag skulle få det fixat gratis. Var på två andra ställen för en sk 2nd opinion där dom sa att implantaten troligen placerats fel, min egen klink sa "gud va märkligt, jag har inte varit med om detta tidigare, vet inte om jag kan fixa det men vi testar". Alltså kändes det redan där jävligt trist. Hur som helst var jag glad att överhuvud taget ha bröst som jag inte tidigare haft. Så i December 2010 skulle de då fixas, men i November fick jag reda på att jag hade bröstcancer, sen har det liksom inte riktigt varit läge att fundera på rattarna...

Nu ska då en rekonstruktion göras av det bröst jag fick cancer i där man tog bort hela bröstet men lämnade PIP implantatet (då visste ingen att de var industrisilicon) och då måste jag även ta bort PIPén i det friska bröstet eftersom dessa är hälsofarliga, dessutom är ju det friska bröstet ff jävligt fult och 4 cm för långt ned. SÅ KLART vill jag INTE bli sövd två gånger och göra ett bröst på ena stället och ett bröst på andra stället, så jag förklara detta för "landstinget" (St Görans där de tog bort mitt cancerogena bröst och ska göra ett nytt) de fattade och rekommenderade mig att göra mig av med PIPen så snart det går. MEN... dom kan inte sälja mig ett nytt implantat till det friska bröstet. Dom kan bara inte, det funkar inte så ??!! Så de rekomenderar mig att söka upp min gamla klinik för att be om att de helt enkelt ska bjussa mig på ett implantat eftersom de slipper mig, de slipper operera ut de jag har (som de inte får ta något för...) och slipper alla kostnader.
Jag gör så, kollar upp det, och då svarar kliniken " Nej vi kan inte bjuda dig på nått implantat, mera än att du opererar dig hos oss". Vad det betyder har jag ingen aning om, men just nu känns det aningens trögt. Ska jag behöva operera mig på två ställen för att inte bli ruinerad, av två olika kirurger? Sövas två gånger, när jag inte behöver? Eller betala hutlösa pengar till det ställe som startade eländet (jag tror fan att den här industrisiliconen kan ha med cancern att göra, det finns inga bevis ännu, men de forskar fortfarande) och som redan fått 35 tusen lax redan, ska dom få tjäna mera pengar på min olycka för att jag ska slippa sövas/opereras två gånger, och vara sjukskriven dubbla gånger. Det är ju bissart.
Eller ska jag betala ännu mera och få det gjort någon helt annan stans där jag får betala för hela kittet.

Hm... låt mig se. Jag ska fundera.

Hatar bröst i alla fall, va fan skulle jag in med silikonskiten och göra från början. Önskar att jag valt koksalt.

Ja ja... vill man vara fin... händer det att man är dum i huvudet.

Kommentarer

  1. eller som min väninnas dotter sa som liten,
    -vill man vara fin får man skärpa sig!

    jag hoppas det löser sig, det är ju inte rimligt att du ska behöva genomgå två operationer..

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt!! Kontakta dem igen! Varför vill dom så gärna operera igen om de inte får betalt?? Har de fortfarande "Ful-implantat" eller?? Kämpa på Ida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom vill nog kunna tjäna lite stålar på mig, igen. Nej, fulimplantaten blev bannlysta och förbjudna i sverige någon månad efter att jag fått in dom i min kropp, mannen som kommit på den dåliga iden att göra dessa var eftersökt av interpol en längre tid och sitter inne nu. Det som händer just nu är att tjejer världen över byter ut sina imlantat och på de flesta ställen får man snällt betala minst 20000 för att få andra implantat, men endast betala för narkos om man bara tar ut dom. För många är det inte ett bra alternatvi, så detta har väl blivit en lukrativ buisness för de ställen som redan tjänat en hacka på alla dessa tjejer som fick fulisar....

      Det positiva är att jag vet att "min" plastikkirurg i själva fallet är bra, och han påstår att han kan göra rekonstruktig kirurgi. Han brinner för att göra snygga tuttar, det är mer än jag kan säga om den killen jag fick träffa på St Göran, hans enda sikte var att få "problemet" ur världen så snart som möjligt. "om du går ner i storlek på den friska sidan så kan jag nog trycka in ett i ung samma storlek på den opererade sidan, Du kommer ju ändå aldrig att få symetriska bröst igen"...

      Jag är inte nöjd med det svaret.

      Radera
  3. Men nog borde St Göran kunna förstå att de fixar dina bröst och fakturerar kliniken som opererade dig först!! Skandal om du måste opereras två gånger!!!!
    Kram Pernilas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den andra kliniken vill inte betala nått för mig... det är det som är problemet. I af inte så länge jag opererar mig någon annan stans...
      Men nu ska jag till kliniken och få lite mera kött på benen snart.

      Radera
    2. Du kan kanske få det tvärtom... Kliniken opererar och fakturerar St Göran för den delen som avser det opererade bröstet...?!

      Radera
  4. Nämen usch vilken härva, stackars dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg