Tar slut och börjar

Nu är det bara två herceptinsprutor kvar! 25 April är jag klar ... äntligen.

Jag mår skitdåligt av den där jävla sprutan nu... jag fattar att det sitter i huvudet men det hjälper liksom inte... när jag närmar mig dörren till avdelning P53 kommer illamåendet smygande och sist satt jag kvar på en stol i en korridor i 45 minuter för att orka gå till bussen och ta mig vidare. Jag mådde så fruktansvärt illa, precis som förra gången trodde jag att magsjuka var på ingång... Nu när jag beskriver detta mår jag illa... Betingat. Sitter i skallen. Fattar inte varför det kommer så sent.

Dagen efter spruta mår jag heller inte bra. Jag blir nere och trött... sänkt bara.

Här om dagen ringde hemligt nummer igen... ärftlighetsmottagningen. Konstigt samtal. Fattar inte vem som har hand om vad. Hon sa att jag ska på mammografri, undrade om min halvsyster på pappas sida testat sig för genen, och sa "du har tid hos onkologen i maj, efter det är du välkommen att kontakta oss om du vill något"... Mammografi.. det är ju bra, orkar inte analysera mer än så.

Betyder detta att man helt enkelt skrivs ut efter ett år från sjukdomsstart? Fem år och koll var 6 månad är inte längre aktuellt? Antar det.

Arimidex funkar bra, har ont i kroppen men jag bryr mig inte om det so far, jag är bara så glad att den inte påverkar mig psykiskt . Jag är piggare än de flesta friska människor runt omkring mig så jag har inget att klaga på. Inget alls faktiskt, skulle vara hårhelvetet då som inte går att fixa till ännu, men vad är väl en dålig hårdag? De nada.

Kommentarer

Populära inlägg