Ont

Jag sover skitdåligt... fick Imovan till hjälp vilket har hjälpt, inte med sovmönstret men med sömnen. Jag fick dock bara 10 tabletter... dom har räckt i en månad, har tagit 1/4 till 1/2 och emellanåt försökt utan. Jag kan inte sova. Jag somnar men vaknar vid 2-3 och är vaken ganska länge. Tröttsamt, jag är trött.
Nu har jag även vaknat de sista nätter och det värker i mina axlar och i höfterna... så vad är då det... Anastrozol?


Oh well. Annars är all good? Vem fan vet, har ingen kontakt med någon onkolog, inte träffat någon efter att allt blev klart. .. antar att dom ändå bara har kvalificerade gissningar för sig ändå. Ska opereras den 31 januari och i april är det sista herceptinet, sen tänker jag skita i allt som hänt. (trodde jag första gången också... )
Hittills har jag inte känt av zoladex och tabletter nämnvärt... en del förändringar i kroppen men inga jag inte kan leva med just nu. Att ta bort äggstockarna kan väl vara någon större skillnad från att ta zoladex antar jag?


Hoppas att värken inte blir sämre, då är det ju inte konstigt att det är svårt att sova, förutom det faktum att man redan har svårt att sova so to say.


Men nu är det HELG! Börjar med det, en dag i taget ;)

Kommentarer

  1. Det är ett elände att inte kunna sova.
    Jag har haft Imovane i ett halvår och mot slutet sov jag dåligt även med dessa.
    Har slutat ta dem och de 2 första nätterna sov jag INGENTING! Sedan sov jag av ren utmattning. I samband med det så ville min onkolog att jag ska göra uppehåll i 2,5 månader med Arimidex och Zoladex efter 6 års behandling för att se om jag naturligt kommit in i klimakteriet. Ska ta hormonprover om ca 14 dagar och göra ett återbesök. När jag slutade med Arimidexen så sov jag som en stock!Inte klokt vilken skillnad! Efter 3 veckor skulle jag tagit ny Zoladexspruta men skulle ju avstå den och efter ytterligare några veckor började det hända grejer i kroppen. Känns som humöret går från 0 till 100 på några sekunder, blir ledsen, tappat aptiten,mår illa och kan INTE sova!
    Antar att Zoladexen gått ur kroppen nu då och att allt blivit kaos.
    Läste i min journal på nätet att tanken är att om jag är i klimakteriet så ska jag börja med Arimidex igen( utan zoladex) annars ska jag nog ta Tamoxifen.....kan tro att det blir i 4 år till så det sammanlagt blir 10 år. Då blir det väl nytt kaos igen då!
    Kramar till dej!
    Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju inget snack om saken att det är hormoner hit och dit som spökar. Jag sov inte på 4 år tyå med tamoxifen, men jag levde med det liksom. Testade aldrig hjälp mot dålig sömn men bara nån vecka efter Zoladexen så fuckade sömnen ur och där är jag nu. Tog bara 1/4 imovane i början, fick bara 10 tabletter. Nu har jag inte haft några sen i slutet av förra veckan och jag har heller inte sovit något. .. Det blir lite krångligt nu när jag jobbar heltid, sjuka är att jag är så sjukt trött vid 19 på kvällen, kan knappt hålla mig vaken, och ändå sover jag inte på natten. Tröttsamt. Hoppas det går bra för dig med fortsatt behandling. Jag måste nog med någon månad i ryggen nu säga att jag föredrar Arimidex framför tamoxifen, eller så har jag inte fått de värsta biv ännu.... Kram!

      Radera
  2. Jag har oxå sjukt svårt att somna om om jag vaknar mitt i natten. Jag måste lyssna på podcasts annars flyger tankarna iväg och då går det inte. Men det är ju svårt om man har ont såklart.
    Hoppas det ger med sig snart! 😳

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Nina... jag kan tänka mig att dina tankar stör din sömn <3 Har du svårt att somna också eller är det om du vaknar och ska somna om? Så är det för mig, aldrig mer än nån timme i sträck. Hatar att vakna vid 3-4 för OM jag lyckas somna om är jag så sjukt trött vid 6 när klockan ringer.
      Det ser ut som ni har en fantastisk resa?? Massa kramar till dig min vän <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg