Livets goda...


...dagar är inte förbi. Mellan jul och nyår är det "Halloj PALMA" mitt kära kära Palma. En avkopplande resa med säkert en del skoj också :) Sen väntar jag otåligt till slutet av April då något STORT händer. Jag ska åka till Brazilien... och jäklar vad jag längtar. LÄNGTAR. Fick ett infall en kväll, värvade min syrra (ni vet hon som bodde hos mig när jag var cancersick och hjälpte mig) och bokade en resa. Tio dagar. Tio makalösa dagar kommer det bli, på vägen dit kommer vi hinna göra några timmar i NYC, och på vägen hem Miami samt London. Helsingfors hinner vi tyvärr inte besöka, bara byta flyg. Den här infalls resan känns magisk. Copacabana liksom... dansa samba med mig liksom... RIO DE JANEIRO liksom... Sen ska vi till ett ställe som heter Paratay där en av mina Palma vänner nu driver ett hostel. Det ska ligga på stranden och vara hur fint som helst, det är målet med resan, att spendera några dagar på den stranden.

Damn den där resan känns förjävla BRA..

... Nu till baksidan av cancerskiten. Cirkusen runt mitt friska bröst, vem som skulle betala, hur jag skulle få tag i implantat, vilken storlek det ska vara osv... Nu ska det vara klart. Jag har en coopkasse med 4 st implantat som jag ska ha med mig till sjukhuset, så att kirurgen kan välja den storlek han tycker passar beroende på hur stort implantat han kan knöka in på den "sjuka" sidan. Hur ont kommer det att göra efteråt på den sidan... Är det någon av Er som läser som också fått mastektomi och sedan bara fått en silikonklump inpillad? Tycker det är lite konstigt att dom inte vill sätta en expander... ja ja... jag litar på att han vet vad han gör. Jag har givetvis lyckats bli sjuk, igen. Det är helt bissart, jag har nu tappat räkningen på hur många gånger jag varit sjuk senaste halvåret, det är rent löjligt. På onsdag MÅSTE jag vara frisk, jag vill göra den här operationen nu och vara över, över med det här eländet. Det är helatiden nått liksom...this and that. Tierd of it. Nu är det sista anhalten på den här resan, och den måste bli bra. Bra ska den bli.

Sorry Ann, ser inte färgerna på bilarna :( Kan inte lämna lägesrapport 

250cc, 200cc,175cc eller blir det 225 tro? 

Jag har gjort det igen. Köpt växter/blommor... får se exakt hur  lång tid det tar innan ALLA är döda.

Afrikans lilja. Dyr jävel

W O O P

Jag måste erkänna att det var rätt fint ute i går kväll. Trots att jag är sjuk och trött, och var tvungen att gå till stallet i stället, så var det så fint och lugnt och tyst som det blir när det finns ett täcke snö på marken. Mysigt.

Teori och käpphästar... och det här betalar man 4400 per termin....

Vi har en stor gård, och en väldigt liten gran. Men den lyser fint.

Kommentarer

  1. Hej,
    Japp sitter här med silikonklump ipillad. Fick inte expander trots att jag bad om det.Lycka till med OP o hoppas du blir frisk tills dess.
    Kram, Laila

    SvaraRadera
  2. Hur kommer det sig att du inte fick expander när du ville det? Var op du dig? Hur känns bröstet nu?... Tusen frågor....
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har just nu en expander i på min vänstra sida. Det fanns ju inget kvar därför heller inget val. Det känns som en kudde...himla konstigt. Fast jag kan yoga med den och då är allt okej! Lycka till med din operation.

    SvaraRadera
  4. Hej Marika! Men är det hårt? Jag vill inte ha en stenhård bulle... Jag har heller inget kvar, men har ett implantat sen tidigare som dom ska ta ut och pressa in ett större... jag vill eg ha expander, men dom sa bara nej. Antar att de alltså inte rekomenderar det för min del... jag fattar inte, men jag orkar heller inte bry mig längre, jag vill bara att den här cancerresan ska ta slut på riktigt.

    SvaraRadera
  5. Betr. alla dina infektioner...du måste kolla upp ditt immunförsvar. Köp probiotika på Apoteket (bra för immunförsvaret) och Vitamin D3 2500 IE(Hälsokost eller nätet) Just D-vitaminet har figurerat i media nu om hur viktigt det är för immunförsvaret. Jag själv har ätit dessa under pågående cellgiftsbehandling och alla värden har varit förvånansvärt bra. Dricker även Mivitotal (vitamindryck) dagligen.Pröva så får du se att ditt immunförsvar höjs så småningom och du slipper alla dessa infektioner. Det kanske är det allra viktigaste. Lycka till med operationen

    SvaraRadera
  6. Hej ! Tack, dock äter jag vitaminer samt D vitamin.... Av den anledningen tog jag upp det hela med radiumhemmet som meddelar att har man nedsatt immunförsvar orsakat av cellgifter finns risk att det aldrig blir bättre. Nu hoppas jag så klart det, men det verkar inte hjälpa med alla tillskott tyvärr, inte just nu iaf... Jag fortsätter äta det dock. Under cellgiftsbehandlingen åt jag inga tillskott alls och mådde jätte bra, så då fanns inte detta jävligt irriterande problem :(
    Mivitotal har jag en flaska som står i kylen men jag kan inte svälja skiten ;) Så det blir tablettform ist. Tack för tips!!!

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Du får gärna kontakta mig med alla dina tusen frågor..... helt OK.
    Har du en mailadress så skall jag ge dig mina kontaktuppgifter.
    Kram,
    Laila

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Har en silokontutte sedan 3 år. Till mig sa dom att expander inte passar när man är strålad. Mitt bröst blev tyvärr stenhårt. Så jag har nu funderat i två år om jag ska ta ut skiten igen. Men den blir nog kvar. Det är bättre än löstutte har jag kommit fram till.
    Lycka till!
    Kram EBJOH

    SvaraRadera
  9. Hej igen,
    Hoppas mitt mail med mina kontaktuppgifter kom fram.
    Kram,
    Laila

    SvaraRadera
  10. Jag tror jag hänger med dig på resan... :)
    Kram Thomas

    SvaraRadera
  11. Ebjoh, ja men nu kom jag på också att det har ju med strålningen att göra. Det gör huden helt stum och går inte att expandera så mkt hur man än gör... hade helt glömt bort vad det var... men jag vet att det finns dom som är strålade som fått expander... men det kanske också beror på hur illa skinnet tagit strålningen. ... jag lär få veta, imorgon....

    Laila, japp, men nu ska det ju ske så jag lär få svar helt naturligt, typ i morgon :) Hör av mig om jag får frågor!

    Thomas, ja du... det ska bli helt underbart!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg