Bröstcentrum

Sitter och väntar på att träffa en syster på
Bröstcentrum, gissar helt vilt på att hon ska kolla hur det läker. Går förbi en kvinna som sitter vid en dator, hon säger "Ida?" Och där sitter hon, den kvinna som den 17 november 2010 tog hand om mig efter att ha gett mig väldigt dåliga nyheter. Kärt återseende ändå måste jag säga. Vi snackade lite och jag känner mig som tio år igen, hon har en sån len röst och lägger huvudet på sned när hon talar långsamt och frågar hur det gått och konstaterar att jag har ny frisyr sen sist ;) Det gläder mig att en del människor faktiskt hittat helt rätt i sin yrkesroll. Hon gör skillnad.



Kommentarer

  1. Förvånandsvärt många, och framför allt oväntade personer, som kan göra skillnad i ens liv. Fascinerande...
    /Thomas

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg