Bio och satan i gatan

I går, uttråkad som få tog jag tablettus och gick ut och åt och gick på bio med en kompis. Gick bra, ont i  överkroppen när jag skrattade, men det var skönt att skratta. Kollade på "En oväntad vänskap" som kanske var det bästa jag sett på mycket länge, även filmen framkallade skratt och det gjorde ont ont... på vägen hem var det ett ordentligt faktum, sista biten från tunnelbanan till hemmet så grät jag, varje steg gjorde så ont, så så ont. Hade en "herrejesus tablett" kvar (fick med mig tre hem) som jag tog, la mig i sängen och grät en skvätt till, sen vaknade jag i morse. Jag har riktigt ont, och är svullen överallt, svullen på ryggen på ena sidan så det gör liksom ont när jag ligger hur jag än ligger. Nu har jag bara alvedon kvar, men det går bra så länge jag ligger ganska still, så det är nu min plan tills det onda börjar klinga av. När man har så här ont, och inte kan höja armarna och helst inte peta på området mellan halsen och naveln, då är det inte så lätt att sätta på sig en sportbh. Och den ska man ha på sig 24/7, men den sitter åt så förbannat så jag måste ta av den hela tiden för det känns som den ger mig blåmärken, så håller jag på... smågråter och kränger av och på mig den där jäveln...
Ser nu att det är en storleksskillnad och det syns som sagt att det ena implantatet är runt och det andra droppformat, men jag orkar inte bry mig. Båda brösten är fina, dom är bara inte likadana ;) Man får vara nöjd och komma ihåg hur det såg ut i förrgår.

I morgon är det den 8 december, och exakt två år sen jag det tog bort mitt vänstra bröst och alla äcklig cancer. Vad gör väl en lite skillnad och inte exakt symmetri... ingenting. jag är eg helt ointresserad av brösten, dom svek mig den där gången för två år sen, och jag bryr mig inte om dom längre. Dom får hänga med mig dig jag ska, som dom är. Fuckers! ;)

Nu ska jag sova igen, verkar vara bästa medicinen. Sov bort det onda. Det gör ont att vara vaken.

Kommentarer

  1. ska du köra sån där hemsk och smärtsam sjukgymnastik igen? nej, det behövs väl inte när du har frisk armhåla....
    Låter jobbigt, jag får lite dåliga vibbar, minns det där sportBHknaset, usch!
    vila vila vila
    kram

    SvaraRadera
  2. Hallå Hå! Nej, ingen sjukgymnastik. Det börjar göra mindre ont, antar att invärtes blåmärken håller på att ge sig :) Men va trött man blir av alla mediciner och av smärta Skönt att veta att det går över :) Har sovit nästan hela dagen, och det har varit bra tror jag.

    SvaraRadera
  3. Hej de skickade hem mig också med alvedon. Efter samma operation. Och lät förvånade över sig själva när jag berättade det vid ett återbesök fem veckor senare. Ring till kliniken och be den skriva ut bra piller. Du ska inte behöva ha ont. Det går inte att vare sig läka eller leva eller behålla hoppet med smärta. Det finns syrror i tjänst som kan se till att en läkare skriver ut så du har i morgon bitti! Kram från Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg