Knöl i armhålan

Livet var så fantastiskt och jag mår så löjligt bra. Tänker aldrig (nästan) dåliga tankar om cancer. Jag har förlikat mig med det och det är numera en del av mig och mitt liv "när jag hade cancer" känns lika normalt att säga som "när jag drog ut visdomstanden". Det känns skönt och normalt.

Idag satte jag in handen i armhålan och kände en stor knöl mot revbenen. När man tror att inget någonsin mer kommer att kunna skrämma en. Jag har varit förkyld mer än en vecka och det är säkert en lymfkörtel. Nej...den är inte minsta öm... den är något rörlig och hård. Kanske 2 cm. Den sitter på cancersidan. Jag är säkert mest rädd men jag har en dålig känsla... ni vet en sådan som man inte bara skakar av sig. Det är tryck på Radiumhemmet och de hade inte tid att ta emot mig, men dom är grymma på att ta hand om sina gamla patienter, hon rinde upp mig efter 10 minuter och gav mig tipset att söka punktionstid på Bröstcentrum på måndag.
Blir en lång helg

Säkert bara en svullen lymfkörtel.... eller inte

Kommentarer

  1. Håller alla tummar och tår för dej, finns i mina tankar på måndag <3

    SvaraRadera
  2. Sänder all jäkla styrka i världen till dig!!! Kram!Carina Ersson

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg