Cancer & regn

Kan man inte styra över. Så är det bara. Önskar att alla bara kunde sluta snacka väder. Kan vara för att jag måste ha gått in i något denial stadium. Jag kan för mitt liv INTE tycka att det varit en dålig sommar... Jag kan liksom bara komma ihåg dom fina dagarna, och som precis just nu har jag suttit på altanen i solen med kaffet. Det är inte många dagar det inte har gått. Visst, när det regnat har det varit makalöst mycket, men efter regn kommer solsken gott folk, efter cancer kommer livet. För många...
Nu kom min dotter och slog sig ned, nyvaken, första orden som kom var "åh vilket fint väder det är" :D
Vi har varit här hos min mamma på landet hela semestern. Det är så galet synd att jag inte hade vett att älska detta när jag växte upp. Men jag tar igen det nu.... Jag bara går runt och utstöter "underbart", "magiskt", "fantastiskt". ... Säkert en jobbig människa att lyssna på, men jag kan inte sluta. Jag älskar det här. Jag älskar vädret, älskar solen, semestern, att jag fortfarande vandrar runt här och är rädd för spindlar och fästningar. Jag älskar livet. Kanske är det medicinerna som hjälper till lite, och semestrar och grejor, i så fall tänker jag inte sluta med dom :)
Imorgon ska jag en sväng till radiumhemmet, men inte ens det kan förstöra mitt humör.

Nu är det en vecka kvar till årets fest! Även då kommer jag att trotsa vädergudarna och ha en grym kväll oavsett väder. Ska faktiskt försöka få tag i ett partytält som pallar ev trist väder.
Här nedan är några bilder på sommaren. Blir kanske några glas alkohol för mycket. Det är inte bra för hormonet östrogen som gillar alkohol. Det är synd, och nått man tyvärr bör tänka på. Sen... Sen ska jag tänka på det. Igår testade jag och syrran cavan till festen, satt i solen med bubblorna och njöt. Fasen va gott det är!

Nu ska jag fortsätta njuta :D

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg