Död

Dom dör. Alla dör, jag vadar i uppdateringar på facebook om bröstsystrar som dött och andra kända och mindre kända canceroffer. Givetvis skänker jag denna dag tankar till musikern, författaren och journalisten Kristian Gidlund som endast 29 år gammal tog sitt sista tuffa andetag i går. Till honom måste jag ge ett stort tack för att han på ett naket och helt ärligt sätt försökt att förklara det här obeskrivliga. Ångesten, sorgen och de glada stunderna därimellan.
Jag försöker stenhårt att inte bry mig, för jag orkar inte bli ledsen och trött varje gång, då orkar man ju inte leva. Alltså vill jag inte veta ....
Jag målar på, väntar på en förebyggande bröstoperation av mitt friska bröst pga av den ärftliga lilla djävulsgenen min farsa prackat på mig... skämt å sido. Why me... and why you, and you...and...you.
Jag är en frisk människa med massa biverkningar av livet. Mitt huvud är ff inte som det ska, mitt humör likaså, och allt annat skit. Men emellanåt är det också riktigt jäkla fantastisk mitt liv. Jag har världens finaste människor i min närhet, dom gör mig hel, ger mig energi och peppar mig. G & H <3
Denna tavla är gjord med tanke på... död... och på cancer. Uppenbart kanske. Får jag den såld ska mina bästa kompisar på cancerfonden få en gåva. Fler bilder finns på min facebook sida "Idas Galleri"

Kärlek!

Angels cry 91x91cm


Kommentarer

  1. Hej
    Har följt din blogg något år nu, egentligen sedan jag själv fick BC vid 42 års ålder förra sommaren. Men jag hade tur, det blev varken cellgift eller strålning. Men jag fick Tamoxifen och det har golvat mig psykiskt. Säger precis som du, jag är långt ifrån mitt "normala" jag. Så pass att jag nu gör en paus med medicineringen för att se om det blir bättre.

    Men har inte du tagit medicin mot seratonin brist? Har den inte hjälpt?
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Ida
    Vad roligt att du har uppdaterat! Kul att din insamling går så bra! :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag opererades 3 ggr i sommar för bröstcancern, allt gick "bra" och jag behöver bara tamoxifen. Nu sitter jag här och har några jävliga biverkningar illamående, huvudvärk, "mensvärk", mm. jag har hamnat mellan "stolarna" och kan inte söka vård då jag inte längre tillhör någonstans. Ser din situation och tänker att jag i alla fall inte är ensam med oro <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg