Bäste Ida....

... röngen visade ingenting avvikande. JIHO. Min hjärna är REN. Tack Gud, eller cancerguden eller nått... Jag är helt enkelt bara lite bakom flötet ändå och har inga ord i det som kallas ordföråd och min hjärna tycker numera att bok är samma sak som bank osv... väldigt charmigt. Not.

När jag var på min utredning om ev ärftlighet av min cancer så sa kvinnan till mig att när svaret kommer så får du ett brev med en kod, du ringer ett telefonnummer och uppger koden, då skickas svaret till mig och du får komma hit och få det. Kanske kan vi ta det på telefon om du är på semester.

Detta var exakt 3 veckor sen idag. I går ringde en annan kvinna från ärftlighetavdelningen och sa bara "din doktor har bett mig ringa dig och be dig komma hit på fredag kl 10:00 för att få svaret på din utredning".

Alltså. Jag ska få svar. Inte på telefon... och vad hände med brevet och rutinen med koden osv... jag fattar inte.
Givetvis betyder detta ingenting... ingenting...

Jag vill bara veta om jag ska ställa in mig på operationer i höst eller om jag bara kan få lugn och ro och lägga det här bakom mig nu, så jag kan stänga bloggen.... igen. För... femte gången...
Eg skiter jag i vad svaret är, bara jag får ett. Nu kommer fredag kl 10:00 vara en evighet bort. Väntande är inte min grej. Cancer är inte min grej, men semester, DET är min grej, så om vi bara kan få detta undanstökat så jag kan säga SOMMAR nu kommer jag!  

Kommentarer

  1. Fan Ida, nu får du sluta skrämmas så här med röntgenundersökningar och grejer. Inget mer sånt på ett tag nu va? Skämt å sido, så fantastiskt skönt att det inte var något. Jag har alltid varit lite seg i hjärnan så för mig är det inget nytt, även om cellgifterna inte precis har gjort det bättre. Vi har haft två katter hos oss i snart tre veckor, Ester och Elsa, och jag vet fortfarande inte vem som heter vad :)

    Jag hoppas innerligt att det inte är något jobbigt besked om genmutation du ska få på fredag. Håller tummarna till tusen! Men huvudsaken är ändå att du är frisk nu, och behövs mer operationer så är de ju ändå i förebyggande syfte för att undvika cancer i framtiden. Förebyggande = bra.

    Stor kram från din gamla klasskompis och bc-syster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ ANNA mina Anna! Nej jag hoppas på att det inte är genmutation. Jag skiter i min egen del, bröst och äggstockar kan jag leva utan. Det som känns tufft är om jag skulle ha lycktas pracka på min lilla tjej det. Nu när hennes pappa också har en taskig cancer gen som om vi har en jävla otur kan ha ärft. Det känns tufft. Bröstcancer is nothing mot en massa andra cancersorter hans skit för med sig... Men jag har inte gett upp. Dock måste jag erkänna att jag haft bättre dagar.
      Hade du påbörjat din utredning?

      Kraaaaaam!

      Radera
  2. Fattar att det känns skittufft. Jag håller tummarna hårt att det inte är något. Och man får ha skittdagar emellanåt. Min utredning är klar, det var inte BRCA-mutation trots att alltså både mormor och mamma hade bc. Trots detta tycker de att min bc är genetisk och ska därför ta bort det friska bröstet i höst. Äggstockarna har de inte sagt något om. Nu ligger de ju i alla fall i träda :/

    Kram Ida! Njut av sommaren nu så kanske vi kan ses igen till hösten? /Anna

    SvaraRadera
  3. Vackrast Du! Jag trodde att du lagt ner bloggen?
    Blev så glad att så inte var fallet.

    Stor kram till dig och tonvis av kärlek.
    ps: Du vet var du hittar mig. jag finns snart överallt i ditt liv, med andra ord så går jag inte att missa. Bästa du! Kram

    Stoffe

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg