Enhertu drog in...

 

Kände mig lite så tuff efter behandling och mådde bra...

Holy fuck! Så. Jag vill börja med att säga att att "inte alla män"... Nej men ni som läser detta och som ska få Enhertu, kanske mår väldigt mkt bättre än mig. Jag har flera BC tjejer i mitt nätverk som mår helt OK!

Med det sagt... jag är inte dom tjejerna. Detta är kanske mitt sämsta cyto hittills. Det började helt romantiskt med att jag kände INGENTING där jag låg i fredags och fick droppet, blev inte ens lite kymig utan pigg och glad tog jag tunnelbanan hem. Jag tränade hemma med min dotter på kvällen, sov ändå OK men började känna mig lite kymig på kvällen. Var ändå OK på lördag morgon, åkte och storhandlade.

Lördagkväll känner jag att nä, det här är inte bra och sen vet jag inte... jag har testat allt och jag mår så illa. Jag har ökat kortisonet, tagit allt möjligt men det här cytot har lyckats få mig i sitt grepp. Just nu undrar jag om jag någonsin kommer att må bra igen. Är det så här det ska vara nu?

Fy fan. Helt enkelt. Det är också så här med cellgifter om man mår dåligt, så tar man en massa medicier och de medicincerna har i sig biverkninar som man då måste deala med. Många av läkemedlen påverkar skallen ordentligt så även om det dämpar illamåendet så vet jag inte alltid om det är bättre att sitta helt avdomnad i ett hörn i några timmar... Det här gör att precis hela kroppen är i obalans. Magen ser ut att vara i vecka 20, jag har ett illamående som passar till magen, har tagit några skedar kaffe sedan i fredags. Idag ville jag inte spy när jag gjorde kaffe, det är en förbättring men jag ville inte dricka kaffet.

Matos... ursäkta men FY FAN... Passerade McDonalds... bad idea, gick in på pressbyrån... ni vet dom där korvarna som snurrar runt runt hela dagarna 🙊har ni någonsin tänkt på hur sta¨rkt dom stinker? Gick in på ICA och det luktade ju helt vansinnigt äckligt, jag var tvungen att ta min halsduk över munnen. Nej... jag är inte en lätt människa just nu. Jag mår bäst i mitt rum, där det inte luktar konstigt och ingen matos når mig. 

Nu har det, imorgon, gått en hel jävla vecka. Seriöst... när ska detta släppa :(  

Dagens mage

Jag vet att jag kommer att få massa tips, jag kommer att läsa men jag vill också poängtera att jag har testat det mesta. Nu handlar det väl för mig om att försöka hitta rätt doser för att må så lite illa som möjligt, att jag kommer att slippa illamående tror jag är en utopi. 

Jag har varit i kontakt med :

Zyprexa, Aloxi, Ondansetron, Primperan, Temesta, Oxascand, Kortison mm mm. Det är högt och långt, man testar med allt från schizofrenimedicin till vanliga åksjuketabletter.... 

Ja. Dåså, då var jag igång med cytokgnället. Ni kommer att sakna mina tysta CDK år. Som jag längtar tillbaka...



Kommentarer

  1. Du kanske skulle köpa en AIR FRYER då slipper du matos och - lukt. Önskar Dig en trevlig kväll

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg