Värk och Arimidex

Jag har nu varit utan Arimidex, arosmatahämmaren i några veckor. Aja fucking baja, men det bara blev, skulle börja med en annan sort och bara testa om det kunde bli lite bättre med värken, men då liksom tog jag bara inte, skulle bara testa några dagar utan.. bara några, blev några veckor. Smärtan försvann, jag är lite stel men bara lite, och har inte ont. Alla vallningar försvann och livet var toppen. Men underbart är kort.

I går började jag igen, och vallningarna har gjort sitt inträde både en och sexton gånger idag. Jag vågar inte ens testa den andra varianten jag fick utskriven (letrozole) för jag fick se "depression" bland biverkningarna och det vill jag inte ens utmana. Jag är ett kolli, jag har fruktansvärt ont, men jag är i alla fall inte deprimerad. Jag får stå ut bara... nio år med smärta, värre saker har hänt. Det känns ändå som lite lång tid med tanke på hur kort livet kan bli? Allting är relativt.

Så, nu ska vi se hur lång tid det tar att bli orörlig. Om man ska se något positivt (förutom att jag ev kanske lever lite längre, vilket ju ändå är poängen med detta) så kan man ju roa sig med att göra egna experiment. Hur lång tid tar det att få ont, jätteont, och hur lång tid tar det att komma till stadiet "100 år".

Återkommer med en rapport ... ;)

Kommentarer

  1. Usch din stackare :( Bara det inte blir värre och hoppas du njutit av din resa utomlands utan värk och med värme <3 Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har tagit Letrozol i tre år nu,ska ta antihormoner ytterligare två år. De funkar ok för mig. Lite stel och orörlig men det kan jag träna bort. Ska egentligen byta till Tamoxifen men blir livrädd över biverkningslistan där!
    Jag äter MSM mot stelheten och problem med lederna. Köpes på hälsokost. Det hjälper mig en del. Kolla på nätet om det är obekant.
    Kram Annika ��

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg