Dödsångest

Allt funkar toppen i livet, cancern är bortglömd och livet rullar på. MEN... På onsdag får min syster svar på BRCA utredningen, och jag ska påbörja en metastasutredning. Helt plötsligt vill jag inte alls veta. Jag vill verkligen inte veta, jag vill bara leva nu. Jag vill bara att de ska ta bort mitt fina friska mjuka bröst och ersätta det med en stenhård klump och hoppas på att  de kan sy dit en vårta i samma felaktiga position som det andra bröstet, sen vill jag gå vidare med mindre risker för cancer. Det kommer göra mig oerhört lugn och lycklig. Men nu ska det grotta in sig i min kropp, vända och vrida på min insida. Förmodligen finns inget där, men om de im ens har en liten liten misstanke och bara skulle vilja kolla lite exktra så kommer jag att dö en bit. Jag vill inte veta. Jag vill bara bli opererad och fortsätta som vanligt.

Svaret på min systers utredning kommer hålla mig sömnlös tills på onsdag och det finns inget annat svar än att hon inte bär på genen, gör hon det, så dör jag en bit till. Jag är så jävla färdig med cancer.

Kommentarer

  1. Hej!
    Hoppas att ni fick bra resultat på din systers utredning. Jobbigt att ständigt ha den jävla cancern surrande i huvudet.
    Kram, Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det blev många tårar av god karaktär. Tyvärr bär dock min faster på den, så nu blir det ny väntat på hur det står till med mina kusiner. Kram

      Radera
  2. Hej Ida, hoppas att både din syster och du fått bra besked! Visst är det dubbelt med utredningar, men ändå, du tänker ju kanske på det ändå som det är nu? När du fått veta att allt är ok, för så måste det ju vara, kan du kanske lättare lämna all den här skiten bakom dig på riktigt. Kram Anne-Li

    SvaraRadera
  3. Hej Ida! Nu försöker jag för tredje gången att skicka en kommentar... Jag hoppas att din syster fick bra besked och även att dina undersökningar bekräftar att det du är helt fri från skiten! Ja, det är ju lite dubbelt det där med undersökningar, nervöst som attan ett tag men skönt när det är gjort ändå!
    Kram Anne-Li

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne-Li!!! HUR MÅR DU??
      Ja, hon fick bra besked, men nu väntar liter mera tester för mina kusiner då min faster bar på genen. Jag verkar *peppar peppar* fri och det känns så klart förjäkla bra :) Nu har jag tagit bort bröst nr 2 i förebyggande syfte. Hur har det gått för dig? KRAM

      Radera
  4. Undrar hur det är med dig, hoppas att allt är bra. Kommer tillbaks då o då till denna och din förra blogg, tycker du skriver så ärligt och bra.

    Hälsningar Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Catarina! Jag mår under omständigheterna bra, jag har just tagit bort mitt friska bröst i förebyggande syfte så jag är lite "seg" men kommer att bli bra. Resultatet ser helt OK ut :) Kul att du fortfarande kommer tillbaka ibland. Jag har försökt så hårt att skita i dom här bloggarna, men det är nog så att dom kommer att hänga med, det är en del av mitt liv. Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg